قائم مقام و معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه سیاست این سازمان بر اسکان عشایر نیست، گفت: تاکنون 20درصد از 213 هزار خانوار در کانون های عشایری به طور داوطلبانه اسکان یافته اند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۷۳

شاهپور علایی مقدم با ذکر اینکه پشتیبانی و ارائه خدمات به کوچندگان، اسکان و ساماندهی عشایر از وظایف این سازمان است اظهار کرد: در کانون های اسکان عشایر خدماتی از قبیل بهداشت و درمان، بهسازی محل اسکان، آموزش، ارتقاء مهارت و سطح سواد و خدمات پشتیبانی اعم از آب، برق و حتی در برخی از مکان ها گازرسانی ارائه می شود.وی افزود: اسکان عشایر به طور داوطلبانه انجام می شود به دلیل اینکه این قشر به دنبال مراتع برای چرای دام خود هستند و در این راستا، 34 میلیون هکتار مرتع در سطح کشوردر اختیار آنها است.

علایی مقدم اضافه کرد: زمانی که سایت کانون عشایری طراحی می شود، هزینه ای از خانوار عشایری دریافت نمی شود واراضی شناسایی شده در این زمینه اراضی ملی و دولتی هستند.

قائم مقام و معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر ایران گفت: این سایت ها از محل اعتبارات دولتی و برخی مواقع تسهیلاتی برای ساخت مسکن و شغل هایی که در محل دارند طراحی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها