معاون امور استان‌های صدا و سیما مطرح کرد

تلاش رسانه ای برای نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: شبکه سراسری شما و 70 شبکه رادیویی و تلویزیونی در کشور فعالیت می کنند که ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه‌های ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب به شمار می‌روند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۱۹
تلاش رسانه ای برای نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که با حضور همه اعضا برگزار شد، گفت: این تصمیم از پاییز سال گذشته در معاونت امور استان‌های رسانه ملی گرفته شد که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

وی افزود: شبکه‌های معاند فارسی‌ زبان مستندهای مختلفی در تمجید از دوران شاه ساخته‌اند تا رژیم پهلوی را تطهیر و علاوه بر این، خدمات آن زمان را برجسته‌ کنند که نشان‌دهنده سناریویی قوی برای این کار بود.

وی با اشاره به فعالیت 70 شبکه رادیویی و تلویزیونی در قالب مراکز استانی صدا و سیما و همچنین شبکه شما، عنوان کرد: ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این معاونت تشکیل شده و همکارانم در حال پیگیری برنامه ها هستند.

دارابی با بیان اینکه در همه مراکز استانی هم ستاد مشابهی شکل گرفته است، افزود: ائمه جمعه، استانداران و دیگر مسئولان استانی در جلسات این ستادها شرکت می‌کنند و می‌توان گفت مراکز استانی در این زمینه بسیار پیشتاز هستند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به زمان‌بندی طرح یعنی از فجر 96 تا فجر 97 خاطرنشان کرد: همایش‌های مختلف از جمله تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی در هر استان، تولید سریال و فیلم تلویزیونی در مورد چهره‌های انقلابی، مستند کارنامه انقلاب و مواردی از این دست، جزو فعالیت‌های ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت این نکوداشت و قدردانی از معاونت امور استان ها عنوان کرد: باید پیش از هر اقدامی دغدغه های جوانان، شبهه ها و پرسش های آن نسبت به هر موضوعی در خصوص انقلاب جمع آوری و به آنها پاسخ داده شود که در این زمینه صدا و سیمای استان ها می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

دکتر علی‌اصغر جعفری افزود: با تولید برنامه های شاخص و جریان سازی همچون مستندهای فاخر، معرفی آثار و کتاب های انقلابی، برنامه های گفتگو محور با حضور همه صاحب نظران از همه گروه ها و اقشار می تواند به تبیین و مقایسه تطبیقی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها در دنیا بود.

حجت الاسلام محمدرضا زائری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: لازم است پیوست فضای مجازی برای ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی طراحی و اجرایی شود و از شبکه‌های اجتماعی بهره لازم را داشته باشیم.

زائری با بیان اینکه در طول یک سال آینده باید با افراد شاخص و برجسته مصاحبه‌هایی داشته باشیم گفت: اگر قرار است کاری کنیم که روح شهدا شاد شود و نسل آینده جوابشان را بگیرند، نیازمند جسارت در کارهای فرهنگی و رسانه‌ای هستیم تا بتوانیم همه 80 میلیون جمعیت حاضر در کشور را مخاطب قرار دهیم.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: مخاطبان جدید، نیازمند تیم برنامه‌سازی جدید هم هستند، باید بر اساس رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب، صدای مخالفان را هم شنید و مسائل و دغدغه‌های آنها را گوش فرا داد البته استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش که با نسل آینده در ارتباط است بسیار مهم و ضروری است.

زائری با بیان اینکه افراد توانمند، خوش‌فکر و کاربلد در بدنه سازمان صدا و سیما حضور دارند گفت: فقط کافی است گاهی چارچوب‌ها را اندکی تغییر داد و از کار سفارشی پرهیز کرد زیرا نسل امروز از ادبیات کلیشه‌ای و سفارشی اکراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیرایش چهره پهلوی یکی از چالش‌های جدید پیش روی نسل جوان است و دشمن، تبلیغات فراوانی در این زمینه دارد بنابراین باید خطی که سعی دارد چهره روحانیت و نیروهای انقلابی را مخدوش کند شناسایی و آن را با گفتن واقعیت‌ها خنثی کرد.

مجتبی توانگر دیگر عضو این شورا هم با بیان اینکه نیازمند شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی در قالب ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم گفت: هر استان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که در ارتباط با انقلاب اسلامی هستند و باید از این پتانسیل‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: استفاده از فضاهای مجازی در ستاد نکوداشت هم ضروری است و می‌تواند نسل امروز را جذب کند.

مشاور معاون سیما نیز در این نشست با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ملی در سطح جامعه خاطرنشان کرد: امروز در خارج از مرزها اقدامات زیادی به ویژه در حوزه مستند برای تطهیر چهره مقامات رژیم سابق صورت می‌گیرد و تمام محتوای تهیه شده در فضاهای مجازی هم منتشر شده است که هدف عمده آنها، ایجاد حس حسرت نسبت به دوران گذشته است.

وی تصریح کرد: اقتدارسازی برای رژیم شاه از دیگر اهداف دشمنان در کنار شبهه‌آفرینی در مورد انقلاب اسلامی است و لازم است کاری در این زمینه و برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان صورت بگیرد.

دکتر حسن ملکی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در کشور وجود دارند و نباید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، یکسره از خوبی‌ها گفت، بیان واقعیت‌ها باورپذیرتر و مستدل‌تر است و موجب اعتماد عمومی می‌شود.

مشاور معاون سیما تصریح کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌توان روحیه پرسشگری را در بین مردم تقویت و از این طریق امید را در جامعه تزریق کرد.

دکتر شهرام گیل آبادی، دیگر عضو این شورا استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای سازمان صدا و سیما را خواستار شد و گفت: رادیو در این زمینه ظرفیت های بسیار خوبی دارد که می توان با استفاده از آن برنامه های جذابی را تهیه و تولید کرد.

حجت‌الاسلام علی سرلک هم در جلسه، عنوان کرد: خودانتقادی علامت حیات و بلوغ است و جذابیت دارد و یک مجموعه را از رکود نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه می‌توان با هویت تبیینی انقلاب و با اتکا به ظرفیت صدا و سیما، جسارت‌ها را بیشتر کرد و به مسائلی که در اجتماع وجود دارند پرداخت خاطرنشان کرد: در بسیاری فعالیت‌ها گویی متولدان دهه‌های 70 و 80 را اصلا به عنوان مخاطب حساب نمی‌کنیم و به آنها توجهی نداریم، تغییر نگرش ترویجی در مورد انقلاب امری ضروری در شرایط کنونی است زیرا نه مفید است، نه لازم است و نه نتیجه‌بخش اما خودانتقادی می‌تواند موجب اعتماد شود.

دکتر مریم جلالی دیگر عضو شورا هم در این جلسه با اشاره به لزوم در نظر گرفتن چند گزاره مختلف برای نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: بینش جامعه را نمی‌توان در رسانه ملی تغییر داد و سطح عملکرد رسانه، تغییر رفتارها و نگرش‌هاست.

وی افزود: باید چارچوب خاصی برای نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تدوین و مشخص کرد و یافتن این تِم، می‌تواند عزت ملی، غیرت ایرانی یا مسائلی مانند این باشد که همه اقشار را در بر بگیرد.

جواد شیخ‌اکبری دیگر عضو شورا هم طی سخنانی با بیان اینکه مردمی بودن، مهمترین وجهه انقلاب اسلامی است گفت: با این حال به این مسئله توجه زیادی در طول سال نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ساختارهای برنامه‌سازی باید متناسب با محورهای تدوین شده باشند وگرنه تاثیرگذاری لازم را نخواهند داشت با روایت انقلاب اسلامی و کارکردهای آن با تکیه بر اصل صداقت ضروری است.

شیخ‌اکبری با بیان اینکه اکنون در مرحله نظام‌سازی هستیم و هنوز دولت و جامعه اسلامی محقق نشده است عنوان کرد: باید زمینه‌ها و الزامات رسیدن به هر یک از این مراحل را به دقت بررسی کرد و این مسائل را در برنامه‌سازی مد نظر قرار داد.

گفتنی است: دکتر علی‌اصغر جعفری، حجت الاسلام محمدرضا زائری، حجت الاسلام علی سرلک، دکتر شهرام گیل آبادی، دکتر مریم جلالی، سیدعباس فاطمی، دکتر ابراهیم اسفندیاری، سیدسلیم غفوری، جواد شیخ‌اکبری، مجید علیزاده، محمدصادق پهلوان زاده، مجتبی توانگر، سیدفضل الله شریعت پناهی، محمدمهدی یادگاری، حمیدرضا زندی، وحید کمالی و امیر قمیشی اعضای شورای سیاست گذاری ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها