وزیر امور خارجه گفت: آنچه خانم هیلی مطرح کرده بودند بیشتر نشان‌دهنده بی‌اطلاعی ایشان از متن توافق در همه حوزه‌هایی است که در آن اظهارنظر کرده‌اند. میزان نظارت در برجام هم در آن مشخص است. محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به اظهارات اخیر یک مقام آمریکایی درباره نظارت‌ها بر تاسیسات نظامی کشورمان تصریح کرد: این‌که خانم هیلی ادعا کرده است، در واقع میزان راستی‌آزمایی ممکن برای آژانس و تائید توسط آژانس بستگی به میزان نظارت دارد، از اصل حرف غلطی است؛ زیرا برجام کاملا این راستی‌آزمایی و چارچوب راستی‌آزمایی و مبنایش را تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۰۷

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برگزاری مناسک حج گفت: توافقات خوبی برای برگزاری حج انجام‌ شد و تاکنون هم با سربلندی و باعزت این مراسم برگزار شده است. وی با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی همواره خواهان روابط حسن همجواری و همکاری در منطقه بوده است، افزود: سیاست ما، سیاست مبتنی بر گفتمان همسایگی است. گفتمان همسایگی به‌ این معناست که شما باید با همسایگانتان ضرورتا روابط مبتنی بر احترام متقابل داشته باشید.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تصریح کرد: کشورهای خارجی چه از منطقه و چه از بیرون منطقه یک وظیفه مشترک دارند و آن مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و وظیفه دومشان تسهیل رسیدن به راه‌حل سیاسی است، با این باور که به راه‌حل سیاسی فقط مردم سوریه می‌توانند برسند. دیگران حق ندارند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند. ظریف با اشاره به این‌که برجام چارچوب کاملی است و در همه زمینه‌ها هم راهکارهای خودش را مشخص کرده است، افزود: حالا ممکن است همه خواسته‌های یک‌طرف را نداشته باشد و طبیعی هم است، هیچ توافقی همه خواسته‌های همه طرف‌ها را ندارد، وگرنه اسم آن توافق نمی‌شد، بلکه اسم آن را دستورالعمل می‌گذاشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها