این روزها زندگی در برج‌ها و آپارتمان‌های چندین طبقه در تهران و دیگر کلانشهرها حسابی رواج پیدا کرده است، هرکدام از این برج‌ها و آپارتمان‌ها هم معمولا مدیری فعال و پیگیر دارد که یکی از شرح وظایفش زیبایی محیط بیرونی ساختمان بخصوص لابی(ورودی) برج یا آپارتمان است و اغلب اوقات نخستین فکری هم که به ذهن می‌رسد برای زیبایی داشتن چند گلدان بزرگ و گیاه چشم‌نواز است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۸۹

برای این دست برج‌نشینان که دنبال زیبا کردن راه پله یا‌ ورودی ساختمان خود هستند امروز پیشنهاد خوبی داریم گیاهی که به انواع سختی‌های مرسوم برای یک گل کاملا مقاوم است تا آنجا که برخی از آن به عنوان گیاه فولادی نام می‌برند.

«گل عبایی» گیاهی است که امروز درباره‌اش صحبت می‌کنیم، زادگاهش ژاپن، برگ‌هایش بسیار بلند و کشیده مانند برگ گیاه ذرت و سبز تیره است.

شرایط نگهداری

نور: این گیاه به یک نیم سایه، نیم آفتاب قانع است، بهترین مکان برای برای آن محیط کم نور مثل گوشه ساختمان و لابی است حتی در‌دستشویی برخی هتل‌ها هم اگر تشریف ببرید از برگ عبایی بهره برده‌اند، حواس تان باشد نور زیاد باعث ایجاد لکه‌های سوخته روی برگ‌ها می‌شود.

دما: بهترین دما، درجه حرارت مناسب برای زندگی در اتاق است. این گل دماهای زیر صفر را نیز می‌تواند تحمل کند.

آبیاری: در هرفصل بین دو آبیاری خاک خشک می‌شود، دشمن این گل آبیاری زیاد است! اگر می‌خواهید گیاه تان همیشه برگ‌هایش سرحال و پهن و زیبا باشد هفته‌ای دوبار برایش آبیاری کفایت می‌کند.

تغذیه کمکی: این گل به کمبود آهن بسیار حساس است، بنابراین اسیدهیومیک با آهن هر دو هفته یکبار تغذیه کنید و هر ماه یکبار با کود کامل هم به گیاه بدهید.

تعویض گلدان: ریشه‌ها دوست دارند در هم بروند،هر سه یا چهار سال یکبار گلدان را با یک اندازه بزرگ‌تر تعویض کنید.

مهم‌ترین آفت: جدای از آن مساله آبیاری زیاد که باعث سقوط و ریزش برگ‌ها می‌شود، مهم‌ترین آسیبی که این گیاه دچار می‌شود این است که برگهایش رنگ پریده هستند که دلیل آن ضعیف بودن خاک گلدان است و باید خاکش را تعویض کنید.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها