دبیر دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اعلام آمادگی حضور خبرنگارانی از ۲۰ خبرگزاری خارجی برای پوشش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲۶
مریوانی‌ها تئاتر خیابانی به راه انداختند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، فاتح بادپروا با اشاره به اینکه امسال شاهد استقبال پرشور هنرمندان برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بودیم، گفت: ۴۲۳ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد نسبت به دوره گذشته رشد ۶۴ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره آثار در سه مرحله مورد داوری قرار گرفتند، افزود: در دوره های گذشته در مرحله طرح وایده آثار داوری نمی شد ولی با توجه به اینکه یکی از ضعف های تئاتر خیابانی مربوط به طرح و ایده است، امسال تصمیم گرفته شده این مرحله هم مورد داوری قرار گیرد.

بادپروا ادامه داد: فارس باقری، رحیم عبدالرحیم زاده و سیروس همتی داوری بخش مرحله بازخوانی و شهرام کرمی، مهرداد رایانی مخصوص، مهدی حبیبی هم داوری مرحله بازبینی را برعهده داشتند.

وی تصریح کرد: بخش کودک و نوجوان که در دوره های گذشته حذف شده بود امسال بار دیگر اضافه شد و ۲۴ اثر هم به دبیرخانه جشنواره در این بخش ارسال شده است.

بادپروا تاکید کرد: بخش کودک و نوجوان رقابتی نیست و با توجه استقبال خوبی که از این بخش شد داوران بازبین از میان آثار ارسالی ۵ اثر را برای ارائه در مرحله نهایی جشنواره انتخاب کردند.

دبیردوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان خاطرنشان کرد: در یازده فراخوان گذشته این جشنواره عنوان تئاتر خیابانی درج می شد ولی امسال چهار آیتم دیگر به آیتم های اصلی این جشنواره هم چون تئاتر شورایی، آلترناتیو، پرفرمنس و تئاتر محیطی اضافه شدند که هنرمندان عرصه تئاتر بیرونی بتوانند برای شرکت در این جشنواره اثر ارسال کنند و خوشبختانه این اقدام مورد استقبال قرار گرفت.

بادپروا گفت: تلاش فراوانی شده که امسال هم بخش بین الملل این جشنواره به صورت رقابتی برگزار شود که اگر گروه های خارجی شرکت کننده بتوانند روز اختتامیه در مریوان باشند این بخش هم رقابتی خواهد بود. در همین راستا خبرنگارانی از ۲۰ خبرگزاری خارجی برای پوشش خبری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: برای نخستین بار شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در دفتر وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد که این اتفاق کم نظیری است و نشان از اهمیت و جایگاه والای این جشنواره در سطح کشور دارد.

بادپروا با اعلام اینکه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه امسال در مریوان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: جشنواره با اجرای کارناوال نمایشی در روز ۱۸ شهریور ساعت ۱۰ صبح آغاز می شود و پذیرش هنرمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره هم از روز ۱۷ شهریور انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها