هالک بانک ترکیه که متهم به نقض تحریم‌های ایران است، یک شرکت لابی‌گر نزدیک به ترامپ را به خدمت گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۰۸
بکارگیری یک شرکت لابی‌گر نزدیک به ترامپ توسط بانک ترکیه ای

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بانک دولتی «هالک بانک» ترکیه، شرکت لابی‌گر «بالارد پارتنرز» آمریکا را که روابطی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور دارد به خدمت گرفته است.

هالک‌ بانک پیش از این بخشی از مبادلات تسویه پول نفت صادراتی ایران به هند را به یورو انجام می‌داد و یک مدیر ارشد آن از طرف آمریکا به نقض تحریم‌های ایران متهم شده بود.

به نوشته این گزارش، رابرت وکسلر،نماینده سابق دموکرات مسئول ارتباط با بالارد پارتنرز خواهد بود و به ازای لابی که از جانب هالک بانک با این شرکت آمریکایی انجام می‌دهد، هر سه ماه یکبار 375 هزار دلار دریافت خواهد کرد، که رقم قابل ملاحظه‌ای برای یک قرارداد لابی خارجی به شمار می‌رود.

بر اساس اسناد ارائه شده به وزارت داداگستری آمریکا، بلارد پارتنرز «مشاوره‌های حقوقی در ارتباط با فعالیت‌های تجاری هالک بانک در آمریکا و هرگونه ارتباطات مناسب و ضروری با مقامات دولتی آمریکا در ارتباط با فعالیت‌های این بانک ارائه خواهد داد.»

برایان بالارد، رئیس شرکت بالارد پارتنرز، یکی از حامیان اصلی دونالد ترامپ است و نائب رئیس کمیته تحلیف و عضو کمیته نقل و انتقالات مالی ریاست‌جمهوری بود.

وکسلر هم‌اکنون نماینده دولت ترکیه در این شرکت است و این قرارداد جدید را یک «الحاق طبیعی» این کار می‌داند.

وی توضیح داد: «نمایندگی دولت ترکیه و هالک بانک با هدف تقویت روابط دوجانبه میان آمریکا و ترکیه در سطح ژئوپلتیکی، راهبردی و تجاری صورت گرفته است... وی اضافه کرد: «این اقدام در این زمان بسیار مورد نیاز است.»

مبلغ قرارداد دولت ترکیه با این شرکت (به جز قرارداد هالک بانک) 375 هزار دلار در هر سه ماه است.

برخی از آژانس‌های آمریکایی نظیر وزارت خزانه داری و وزارت خارجه این کشور، هالک بانک را تحت نظر دارند اما وکسلر گفته است که اجازه ندارد تا در مورد فعالیت خاص خودش برای مشتریانش صحبت کند.

اوایل امسال، مهمت هاکان آتیلا، معاون مدیرکل هالک بانک به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران در فرودگاه جان اف کندی نیویورک بازداشت شد. وی این اتهامات را به شدت رد کرده است.

هالک بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که «از هیچ گونه سازوکار، روش یا سیستمی به جز قوانین و شیوه‌های تجارت خارجی شناخته شده و مورد استفاده دیگر بانک‌ها استفاده نکرده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها