گزارشی مختصر از نمایشگاه Gamescom 2017

خبـرهای خوش از قطب آلمانی

نمایشگاه گیمزکام، پس از E3 و TGS از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی گیم است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۹۷

در این نمایشگاه - که هر سال در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود - سازندگان و ناشران سراسر دنیا گرد هم آمده و جدای از تشکیل روابط تازه با یکدیگر، اطلاعات مهمی از عناوین در دست تولید و انتشار خود اعلام می‌کنند. نمایشگاه امسال با خبرهای جالبی همراه بود که سعی می‌کنیم به مهم‌ترین‌هایشان اشاره کنیم.

دست رو دست بسیار است!

سونی در نمایشگاه امسال از کنترلر حرفه‌ای جدیدی برای PS4 پرده برداشت. بسیاری با نگارنده هم‌عقیده هستند که دسته اکس‌باکس واقعا ارگونومیک‌تر از دسته پلی‌استیشن است و این دسته جدید، این نظر را تقویت می‌کند.

این دسته با نام Revolution Pro Controller 2، شباهت بسیار زیادی به دسته ایکس باکس دارد. البته از نظریه‌های دسیسه جنگ کنسول‌ها که بگذریم، این کنترلر واقعا شیک است و امکانات جالب آن مانند رابط کاربری بهینه، اتصال USB Type-C، قابلیت تغییر و شخصی‌سازی چوبک‌ها، قدرت انتخاب بین پدهای چهار و هشت جهتی و دکمه‌های اضافه‌تر، دل هر گیمری بخصوص شوتربازها و نقش‌آفرینی‌بازها را می‌برد.

اطلاعات جدید از قسمت بعدی Assassin’s Creed

در نمایشگاه E3 امسال شاهد معرفی قسمت جدید سری Assassin’s Creed با نام Origins بودیم که این بار در مصر روایت می‌شود. در آن نمایشگاه، جوانی به نام بایک به‌عنوان شخصیت اصلی معرفی شد. در نمایشگاه گیمزکام متوجه شدیم این قسمت نیز مانند Syndicate، در اصل دو شخصیت قابل بازی دارد. شخصیت دوم Origins، «آیا» نام دارد و ظاهرا همسر بایک است. البته گفته شده برخلاف Syndicate که ماموریت‌ها به توازن میان دو شخصیت تقسیم شده بود، «آیا» در ماموریت‌هایی خاص قابل بازی است. البته سازندگان تلویحا از وجود کاراکترهای قابل بازی دیگری خبر داده‌اند که ممکن است در خط داستانی فرعی امروزی یا همان خط داستان اصلی قابل بازی باشند. این گیم پنجم آبان سال جاری برای پلتفرم‌های PC، XOne و PS4 منتشر می‌شود.

ماجرای بعدی سازندگان Just Cause

بازیسازان THQ Nordic که سری Just Cause و اقتباس Mad Max را در کارنامه دارند، با یک ایده خوشرخ و هیجان‌انگیز دیگر به میدان آمده‌اند. گیم جدید آنها Biomutant نام داشته و ظاهرا به سبک نقش‌آفرینی و در فضایی پسامکاشفه‌ای رخ می‌دهد. شخصیت اصلی این گیم، یک راکون انسان‌نماست که از قضا به فنون رزمی تسلط داشته و در معیت موجوداتی مرکب از حیات طبیعی و فناوری با نیروهای خبیث مبارزه می‌کند. طبق اطلاعاتی که از این گیم فاش شده، با یک عنوان پر و پیمان با انواع و اقسام مکانیک‌ها و شیوه‌های انجام گیم (انواع وسایل نقلیه، اسلحه و...) روبه‌رو خواهیم بود. ظاهرا این گیم 10 دی 97 برای پلتفرم‌های PC, PS4 و XOne منتشر خواهد شد.

EA Games چه کرد؟

شرکت الکترونیک آرتز در گیمزکام امسال نمایش مطلوبی داشت. آنها نسخه تازه‌ای از Battlefield 1 را با نام Revolution معرفی کردند که تمام بسته‌های الحاقی عرضه شده و بسته‌های آینده را در بر می‌گیرد و تا الان منتشر شده است. EA Games همچنین مد Incursions را برای بتلفیلد معرفی کرد که بیش از پیش به کاتالوگ آنلاین این بازی عمق خواهد داد. این شرکت همچنین بسته الحاقی تازه‌ای برای گیم Sims4 با نام Cats & Dogs معرفی کرد. کاربران با تهیه این بسته می‌توانند حیوانات خانگی را به این مجموعه اضافه کرده و آیتم‌های متعددی از جمله البسه حیوان، غذاهای مخصوص حیوانات و… را برایشان ارائه می‌کنند. این بسته الحاقی نوزدهم آبان امسال برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

EA ویدئوی جالبی هم از Battlefront II نمایش داد که نبردهای هوایی این گیم را به تصویر می‌کشید. ارتقای کیفیت در این قسمت به وضوح دیده می‌شد و سفینه‌های متنوع قابلیت‌های جالب و منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذاشتند. این گیم هم قرار است 26 آبان برای PC، XOne و PS4 منتشر شود.

فانتزی نهایی 15 به PC می‌آید

یکی از خوشایندترین خبرهای گیمزکام امسال، خبر پورت فاینال فانتزی 15 به PC بود. سازندگان وعده داده‌اند این نسخه از بسیاری جهات نسبت به نسخه‌های کنسولی برتری گرافیکی داشته باشد. در رابطه با امکان مادسازی هم با وجود جواب ممتنع مسئولان اسکوئِر اینکس، باید گفت این مساله دور از انتظار نیست.

سور و سات حسابی هواداران Age of Empires

ساده و خلاصه بگوییم: عصر امپراتوران یکی از جریان‌سازترین و قوی‌ترین سری گیم‌های استراتژی تاریخ است که بسیاری از
PCبازهای دهه شصتی ما با آن خاطره دارند. امسال در گیمزکام، خبرهای خیلی خوبی به هواداران این سری داده شد. از جمله قسمت اول عصر امپراتوران تحت یک بازپرداخت حسابی قرار گرفته است. تقریبا همه چیز آن از جمله گرافیک، محدودیت‌های تعداد نیروها، نبردها، مسیریابی و…
بهینه‌سازی شده است. تنها خبر بد این که این عنوان 27 مهر امسال فقط برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد!

خبر خوش دوم این‌که مایکروسافت قصد دارد همین کار را برای قسمت دوم و سوم این سری انجام دهد و نسخه‌های بازپرداخت‌شده خیلی خوبی را از آنها عرضه کند.

و اما خبر بسیار خوشایند سوم و به قول فرنگی‌ها، خامه روی کیک، اعلام رسمی تولید Age of Empires 4، 12سال پس از انتشار قسمت سوم است. تولید این قسمت به دست استودیوی کاردرست Relic، صاحبنام به خاطر Company of Heroes و سری Dawn of War انجام می‌شود. فعلا در دموی نمایش داده شده فقط از یک تمدن پرده‌برداری شده، اما انتظار می‌رود مانند قسمت‌های قبلی مجموعه چند تمدن زیر دست داشته و مراحل پیشرفت آنها را طی کنیم.

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها