رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تماس‌های جداگانه تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر ضمن تبریک عید قربان، بر توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط و مناسبات میان کشورهای منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۳۹

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با وی، گفت: اراده دولت دوازدهم بر توسعه روابط صمیمانه و نزدیک با ترکیه به عنوان کشور دوست و همسایه ایران است.

رئیس‌جمهور با استقبال از تعاملات رو به گسترش ایران و ترکیه در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: با اراده و تلاش مسئولان دو کشور و تشکیل شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، شاهد تحولات اساسی و تحرک در مناسبات دوجانبه بوده و می‌توانیم همکاری‌های دو کشور را برای تسریع در توسعه روابط گسترش‌دهیم. روحانی با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌های ایران و ترکیه در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: امروز شرایط حساس منطقه به گونه‌ای است که دو کشور باید بیش از گذشته برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه همکاری کنند. روحانی با بیان این‌که امروز برخی قدرت‌ها در حال اعمال تمایلات خود در منطقه به ضرر ملت‌ها هستند، افزود: ایران برخی تمایلات تجزیه‌طلبان و مشکلاتی را که در منطقه خلیج فارس به وجود آمده است، هرگز به نفع صلح و ثبات منطقه نمی‌داند.

آنچه بر قطر تحمیل شده ناعادلانه است

رئیس‌جمهور همچنین در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: جمهوری اسلامی ایران آنچه را که به قطر تحمیل شده، ناعادلانه و باعث تنش بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند و همه تلاش خود را برای همکاری و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه به‌کار می‌گیرد.

امیر قطر نیز عنوان کرد: قطر خواهان تعمیق و استحکام روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌هاست و این توسعه روابط را به نفع مردم دو کشور و منطقه می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها