رئیس رسانه ملی بعد از اطلاع از حضور اکبر عبدی در برنامه‌ای تلویزیونی در سالروز تولدش، با وی دیدار کرد و از روند درمان این پیشکسوت سینما و تلویزیون مطلع شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۱۴

به گزارش روابط‌عمومی صداوسیما، دکتر علی‌عسکری در این دیدار صمیمانه از شرایط رو به بهبود اکبر عبدی ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدوارم آقای عبدی عزیز بزودی و همچون گذشته با انرژی در قاب تلویزیون ظاهر شود و شادی را به خانه‌های مردم بیاورد. رئیس سازمان صدا وسیما، با اشاره به سوابق هنری ارزشمند اکبر عبدی، پیشکسوتان هنر و سینمای کشور را گنجینه فرهنگ جمهوری اسلامی برشمرد. اکبر عبدی نیز در این دیدار با تشکر از توجه رئیس رسانه ملی، صدا و سیما را همچنان از تاثیرگذارترین رسانه‌های حال حاضر توصیف کرد و گفت: خدمت به مردم در تلویزیون همواره مایه افتخار من بوده است.

وی با انتقاد از برخی آثار سینمایی افزود: متاسفانه برخی کارهای سینمایی در سال‌‌های اخیر، ذائقه مردم را پایین آورده است و هنرمندان این عرصه باید فکورانه بیندیشند و در مسیر جبران حرکت کنند.

حراج ساعت فوتبالیست برای کار خیر

ساعت یادگاری مربی پرسپولیس از جام‌جهانی 98 فرانسه به حراج گذاشته شد.

در بین دو نیمه دیدار خیرخواهانه پرسپولیس و شهدای رزمندگان البرز که در ورزشگاه شریعتی انجام شد، ساعت مچی کریم باقری که در جام‌جهانی 98 فرانسه هدیه گرفته بود به حراج گذاشته شد تا پول فروش آن به کودکان بی‌سرپرست برسد. یکی از هواداران پرسپولیس این ساعت را سه میلیون تومان خرید.‌ خیرین زیادی بین دونیمه به کودکان بی‌سرپرست کمک مالی کردند.

آغاز به کار تاکسی بدون راننده

اولین تاکسی بدون راننده روسیه با نام «ماتروشکا» مراحل پایانی آزمایش خود را می‌گذراند و بزودی در خیابان‌های این کشور از آن استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، این خودروی هوشمند با هر بار شارژ چهار ساعته تا 130 کیلومتر را طی می‌کند و حداکثر سرعت آن صد کیلومتر در ساعت است، اما برای مسیرهای درون شهری، سرعت متوسط 30 کیلومتر برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی این اتوبوس هوشمند برگرفته از عروسک‌های مشهور ماتروشکای روسی است. این خودرو در حال حاضر امکان جابه‌جایی حدود 12 مسافر را دارد، اما توسعه‌دهندگان آن اعلام کرده‌اند در مدل‌های بعدی، شمار مسافران به 20نفر افزایش می‌یابد. سازنده این اتوبوس هوشمند کمپانی «ولگا باس» و «باکولین موتوز» است که پیش‌بینی شده تا سال 2018 به تولید انبوه برسد.

دوستی عجیب

توله شیری که از دست قاچاقچی حیوانات در ایست بازرسی ترکیه نجات یافته پس از انتقال به باغ‌وحش ترکیه، دوستی تازه‌ای با یک بچه میمون آغاز کرد. این توله‌شیر فقط چند ماه سن داشته و روزی هشت بار غذا می‌خورد.

اتحاد مورچه‌‌ها در سیل تگزاس

توده‌های قهوه‌ای‌رنگ شناور روی آب یکی از صحنه‌های عجیبی است که پس از توفان هاروی در تگزاس آمریکا به چشم می‌خورد. این توده‌ها شاید یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعت باشد، تجمعی از هزاران مورچه قرمز که برای مقابله با بالا آمدن آب و بقا به هم پیوسته‌اند تا روی آب غوطه‌ور بمانند. به گزارش یورونیوز، این مورچه‌ها معمولا زیر زمین زندگی می‌کنند، اما جاری شدن سیل در تگزاس محل زندگی آنها‌ را نابود و بقایشان را با خطر مواجه کرده است. توده مورچه‌هایی که روی آب غوطه ور شده‌اند از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. مورچه‌های کارگر به یکدیگر چسبیده‌اند و شبکه‌ای کاملا شبیه تار و پود پارچه ایجاد کرده‌اند. در میان توده نیز ملکه و لارو‌ها قرار گرفته‌اند که بیشترین میزان امنیت را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها