«آنسوی ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن تجربه خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۸۰

در بخش رقابتی جشنواره معتبر لندن علاوه بر «آنسوی ابرها» ساخته مجید مجیدی، 11 فیلم دیگر نیز برای کسب جایزه اصلی این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند. جشنواره فیلم لندن بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ملی در بریتانیاست و امسال 242 فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود 50 کشور را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره که هم‌اکنون در دهه ششم عمر خود به‌سر می‌برد، هرساله با نظارت و پشتیبانی بنیاد فیلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود.شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن از چهار تا 15 اکتبر (12 تا 23 مهرماه) برپا می‌شود.

مجید مجیدی پیش از این در گفت‌وگویی درباره فیلمش اظهار کرده بود:این فیلم دیالوگ‌های انگلیسی بسیار کمی دارد و بخش عمده آن به زبان هندی است. به همین دلیل بیشتر عوامل ساخت فیلمم را منحصرا از هند انتخاب کردم، چرا که آنها بخوبی با فرهنگ اینجا آشنایی دارند و این موضوع به من کمک فراوانی می‌کند. تنها یک یا دو نفر از عوامل فیلم ایرانی هستند که یکی از آنها مترجم من است. در طول این سال‌ها چند سفر به هند داشته‌ام تا پیش از آغاز کار به بررسی همه چیز در اطرافم بپردازم. در این فیلم تمرکز ویژه‌ای روی بمبئی داشته‌ام و زمانی که این فیلم ساخته شود، می‌توانید این شهر را از زوایای گوناگون آن ببینید.

این کارگردان همچنین مطرح کرده بود: «آنسوی ابرها» ادامه فیلم‌هایی است که پیش از این ساخته‌ام. هر زمانی که فیلمی می‌سازم در واقع بخشی از یک کل است. به فیلم جدیدم به عنوان ادامه فیلم‌هایم فکر کنید. همه فیلم‌های من بخشی از فیلم اولم هستند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها