سیدحسن نصرالله بعد از پاکسازی مرزهای لبنان و سوریه از تکفیری‌ها:

داعش را در لبنان درهم شکستیم

بعد از پیرزوی بزرگ نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در دو عملیات جرود عرسال و جرود قاع و بعلبک که طی ان در مرحله اول جبهه النصره متحمل شکست سنگینی شد و باقیمانده عناصرش به استان ادلب اعزام شدند و در مرحله دوم عناصرتکفیری داعش به دست نیروهای مقاومت قلع و قمع شده و پس از تسلیم،طی توافقی به خاک سوریه انتقال داده شدند، دبیرکل حزب‌الله لبنان با نام بردن از این عملیات به‌عنوان روز آزادسازی دوم بعد از آزادسازی جنوب لبنان از دست متجاوزان صهیونیست، سخنان مهمی را در جمع مردم شرق لبنان ایراد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۴۶

هر چند ارتش لبنان در این دو عملیات به‌طور جداگانه شرکت کرد، اما پیدا بود تحرکات سربازان لبنانی در این منطقه بدون آتش تهیه نیروهای مقاومت و ارتش سوریه امکان‌پذیر نبود.

حالا در چنین شرایطی که شرق لبنان از تمامی عناصر تکفیری پاکسازی گردید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان معادلات جدیدی را مطرح کرد و به‌طور روشن نقش جمهوری اسلامی ایران را بخوبی در دفاع و پشتیبانی از مقاومت تبیین کرد. وی روز پنجشنبه به مناسبت پیروزی‌های اخیر مقاومت علیه تروریست‌ها در لبنان و سوریه سخنانی راهبردی را ایراد کرد.

وی با اشاره به این‌که خلافت داعش و طرح این گروه تکفیری سقوط کرد اعلام نمود سناریوی آمریکا و اسرائیل در منطقه در آستانه شکست قرار دارد و در عین حال وی در سخنرانی اش از کمک‌های دولت لبنان و سوریه و نیز کمک‌های دولت وملت ایران برای تحقق پیروزی‌های مقاومت قدردانی کرد.

شبکه المنار گزارش داد نصرالله در بخشی از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام موسی صدر گفت: امام صدر مردی است که در دل امت جای دارد و برای همگان عزیز است. وی در ادامه گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا یک پیروزی ملی جدید و آزادسازی جدید را جشن بگیریم.

سه موضع مختلف

نصرالله در بخش اصلی سخنرانی‌اش گفت: ما در مقابل تروریسم با سه موضع مختلف روبه‌رو شدیم؛ به این ترتیب که برخی‌ها مواضع بی‌طرفی در پیش گرفتند، برخی‌ها با ارائه امکانات در خدمت این گروهک‎ها رویکرد مثبتی به آنها داشتند و سومین گزینه رویارویی و درگیری بود که در گزینه رویارویی ما در کنار ارتش عربی سوریه ایستادیم.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به پایان کار داعش اشاره کرد و گفت: خلافت داعش و طرح این گروه سقوط کرد. زمانی که پیروزی درجرود عرسال محقق شد، آمریکایی‌ها پیام هشداردهنده‌ای خطاب به مسئولان لبنانی درباره مداخله حزب‌الله در عملیات فرستادند و زمانی که حکومت تصمیم گرفت که ارتش قهرمان لبنان برای آزادسازی بقیه خاک لبنان در جرود حضور داشته باشد آمریکایی‌ها تهدید کردند کمک‌ها به ارتش را قطع خواهند کرد.

تشکر از سوریه و ایران

سیدحسن نصرالله همچنین گفت: انصاف حکم می‌کند که از فداکاری‌های نیروهای ارتش سوریه از اول اجرای عملیات تا پایان آن در دستیابی به این موفقیت در این نبرد را قدر بنهیم، زیرا بسیاری از نیروهای ارتش سوریه نیز در عملیات آزادسازی بویژه در نبرد آخر شهید شدند. من شخصاً نزد بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه رفتم و از وی برای انتقال داعش از القلمون کمک خواستم و به او گفتم که چگونه با داعش مذاکره می‌کنیم و بشار اسد به من گفت که اگر دولت لبنان خواهان مذاکره در این باره است، باید با ما درتماس باشد. به بشار اسد و همه برادران سوری به ویژه نیروهای ارتش سوریه به علت مشارکت فعال و واقعی در دستیابی به این موفقیت درود می‌فرستم.

سیدحسن نصرالله همچنین گفت که در روز جشن آزادسازی دوم از جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهوری و مجلس، نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و تک‌تک مردم عزیز این کشور به علت حمایت مستمر آنان از مقاومت و سوریه و عراق تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین از اعلام آمادگی دائم ایران برای حمایت بدون قید وشرط و یا تهدید از ارتش لبنان بدون دخالت در تصمیمات حاکمیتی این کشور تشکر می‌کنم و ایران بار سنگین سناریوی آمریکا و اسرائیل را که در وجود داعش نمایان شد، تحمل کرد.

عملکرد ارتش لبنان و مقاومت در مرحله دوم آزادسازی و ادغام این دو جبهه نبرد، «اسرائیل» را نگران کرده است. امروز «اسرائیل» به‌خاطر ناکامی‌های خود می‌گرید و به شکست پروژه‌ها و دوستانش در سوریه اعتراف می‌کند و در جست‌وجوی این است که چگونه موقعیتش را تثبیت کند و از طریق آمریکا، این نگرانی را با اعمال فشار بر ایران و مردم مظلوم یمن و سوریه نشان داده است.

همبستگی با سید مقاومت

تبلیغات منفی برخی سیاستمداران عراقی علیه توافق حزب‌الله و داعش برای اعزام باقیمانده عناصر این گروه به
دیر الزور، گروه‌های تابع حشد الشعبی را بر آن داشت با ارسال نامه‌ای با دبیرکل حزب‌الله لبنان ابراز همبستگی کنند.

به گزارش ایرنا، ابومهدی المهندس در نامه‌ای سرگشاده بر ماندن در کنار سید مقاومت تاکید کرد و خطاب به ایشان گفت: «از تو فراگرفتیم چگونه در این مسیر (مقاومت) حرکت کنیم و از شهدای حزب‌الله که بر خاک عراق شهید شدند، آموختیم چگونه با آرمان‌های خونی مشترکمان، به این خاک (عراق) چنگ بزنیم.»

دبیرکل جنبش النجباء نیز در نامه‌ای سرگشاده برای سیدحسن نصرالله نوشت: «فریبی که برخی از مردم عراق بلکه برخی از سیاسیون و شخصیت‌ها و فرهیختگان عراقی از دروغ‌پراکنی دستگاه تبلیغاتی صهیونیستی و داعشی گرفتار آن شدند، دردآور بود.» شیخ اکرم الکعبی تاکید کرد همچنان در کنار شما (سیدحسن نصرالله) در یک جبهه واحد در مبارزه با استکبار و استعمار و تکفیری‌ها و تروریسم باقی می‌مانیم و در مسیری که در پیش گرفته‌ای حرکت می‌کنیم.

معاون دبیرکل کتائب سید الشهدا نیز در نامه‌ای سرگشاده، از سید مقاومت (سیدحسن نصرالله) به عنوان خاموش‌کننده فتنه مذهبی در عراق و سوریه و عموم منطقه یاد کرد.

نوری‌المالکی معاون رئیس‌جمهوری عراق نیز پیشتر با محکوم کردن حمله سازمان‌یافته علیه سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان درارتباط با توافق صورت گرفته برای انتقال داعش به منطقه البوکمال سوریه گفته بود تصمیمی که حزب‌الله گرفته تصمیم درستی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها