یک نشریه به نقل از منابع آگاه گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا به فاصله کوتاهی بعد از ورود به کاخ سفید سفیر این کشور در اردن را به دلیل حمایت از برجام اخراج کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۴۰
اخراج سفیر آمریکا در اردن به دلیل حمایت از برجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، منابع خبری می‌گویند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به فاصله اندکی بعد از ورود به کاخ سفید، به پیشنهاد پادشاه اردن، سفیر آمریکا در «امان» را از سمتش برکنار کرده است.

نشریه فارن‌پالیسی نوشته «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن، قبلاً از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته بود این دیپلمات را اخراج کند، اما اوباما توجهی به این درخواست‌ها نکرده و از «آلیس ولس» حمایت کرده بود.

دیپلمات‌های فعلی و سابق در گفت‌وگو با فارن‌پالیسی عنوان کرده‌اند «ملک عبدالله» عمدتاً به دلیل مخالفت شدیدش با توافق هسته‌ای اوباما با ایران، روابط نامطلوبی با ولس داشت. پادشاه اردن نیز همانند سران بسیاری از دیگر کشورهای عربی به هر گونه پیشنهاد دیپلماتیک که می‌توانست تقویت احتمالی نقش ایران در منطقه را به همراه داشته باشد به دیده تردید می‌نگریست.

مقام‌های سابق می‌گویند ملک عبدالله دوم حتی تلاش کرده بود سفیر آمریکا را از برخی از دیدارهایش با ژنرال‌های آمریکایی در امان حذف کند.

یک مقام سابق آمریکایی گفته برای پادشاه اردن، «آلیس ولس» از همان ابتدای شروع کارش در جولای 2014 نزدیک‌ترین و آشکارترین هدف جهت نشان دادن نارضایتی گسترده امان از سیاست‌های اوباما و رایزنی‌های دیپلماتیکش با ایران بود.

غیر از موضوع اردن، ملک عبدالله تصور می‌کرد که دولت اوباما می‌توانست اقدامات بیشتری برای نجات یک خلبان اردنی انجام دهد که توسط گروه تروریستی داعش، زنده زنده سوزانده شد.

کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و سفارت اردن در واشنگتن، همگی از اظهارنظر درباره این گزارش فارن‌پالیسی خودداری کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها