معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که نقشه راه درمان کشور 1404 به ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی بخصوص در مناطق محروم کمک می‌کند، گفت: تا سال 1404 براساس این سند 0.5 تخت به ازای هزار نفر جمعیت به ظرفیت ساخت بیمارستان جدید اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۱۸

به گزارش جام‌جم، محمد آقاجانی ‌با تاکید بر این‌که سند درمان 1404 بر اساس واقعیت‌ها و ظرفیت اقتصادی کشور تدوین شده است، ادامه داد: باید توجه کرد که این سند رویاپردازی نیست، بلکه در آن به واقعیت‌‌های اقتصادی کشور توجه شده است؛ به طوری که در این سند هفت تا هشت درصد سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به عنوان منابع، آن هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی لحاظ شده است و در عین حال رشد سالیانه درآمد ناخالص ملی نیز بین 3 تا 5 درصد برآورد شده و رشد تورم در حوزه سلامت هم بین 12 تا 14 درصد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که در سند درمان کشور، رشد تعرفه‌ها متناسب با رشد درآمد ناخالص ملی در نظر گرفته شده، گفت: بر این اساس ما بین 10 تا 12 درصد رشد تعرفه‌ای را در این سند در نظر گرفته‌ایم.

آقاجانی یادآور شد‌: بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود، بیمارستان‌های محلی و برخی از موسسات پزشکی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای بزرگ سی‌تی‌اسکن، MRI، آنژیوگرافی، آنژوگرافی، گاما کمرا، شتاب‌دهنده خطی و PET، تحت شمول فصل‌بندی این سند قرار می‌گیرند و همچنین نیروی انسانی اعم از پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، داروساز، پرستار و نیروهای رشته پیراپزشکی در بخش‌‌های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی شامل این سند خواهند شد.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص اصول کلی که سند براساس آن وضع شده است، بیان کرد: حداقل جمعیت برای تاسیس بیمارستان در کشور 50هزار نفر و حداقل تخت بیمارستان 60 تخت خواهد بود، یعنی در شهرهایی که زیر 50 هزار نفر جمعیت دارد، بیمارستان جدید احداث نشده و همچنین بیمارستانی با کمتر از 60 تخت تاسیس نمی‌شود.

وی افزود: برای شهرهای بین 20 هزار تا 50 هزار نفر جمعیت بیمارستان محلی در نظر گرفته شده است و شهرهای مرکز استان حداقل 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت با تعرفه دولتی خواهند داشت و سایر شهرها یک تخت در ازای هزار نفر جمعیت خواهند داشت و علاوه بر تخت‌های با تعرفه دولتی، متناسب با جمعیت و بار بیماری شهرها، بیمارستان خصوصی، خیریه یا عمومی خواهند داشت.

دکتر آقاجانی اظهار کرد: در کشور 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر بیمارستان دولتی و خصوصی داریم. تعدادی بیمارستان در کشور در حال ساخت است و تا سال 1404 براساس این سند 0.5 تخت به ازای هزار نفر جمعیت به ظرفیت ساخت بیمارستان جدید اضافه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها