رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، همه‌پرسی تصمیمی سرنوشت‌ساز و خواست مردم و بیشتر گروه‌های سیاسی اقلیم کردستان است و باید در موعد خود یعنی 25 سپتامبر برگزار شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۵۰

مسعود بارزانی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: این صرفا یک نظر است و من کسی نیستم که تصمیم می‌گیرم. شورای بالاتری برای همه‌پرسی وجود دارد که رهبری سیاسی در کردستان است و تنها تصمیم یک نفر مد نظر نیست. اما همان‌طور که از بسیاری می‌شنویم زمان مناسب نیست و به تأخیر انداختنش برای شش ماه یا یک سال بهتر است، اینجا باید این پرسش را مطرح کنیم که آیا آمادگی برای امضای سندی کتبی وجود دارد که براساس آن مثلا همه پرسی در 25 سپتامبر 2018 برگزار و نتایج آن به رسمیت شناخته شود؟ شاید بشود چنین جایگزینی را اگر مطرح شود بررسی کرد. ما این جایگزین را ابتدا از دولت و پارلمان عراق و بعد با ضمانت آمریکا، ائتلاف ضدداعش، اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌خواهیم. در زمانی که شرایط برای فراهم شدن این جایگزین مهیا نباشد به معنای این است که همه پرسی در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

وی افزود: من نظر مردم را می‌پذیرم و دیگر مسئولیتی نخواهم داشت. من به وظیفه‌ام در قبال مردم عمل کردم و اگر مردم با استقلال مخالفت کردند به دنبال زندگی خودم می‌روم. اگر مردم گفتند نه، من نیز دیگر فرصتی برای ادامه کارم نخواهم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها