نخست‌وزیر پاکستان ضمن ابراز نارضایتی شدید از واشنگتن:

راهبرد آمریکا در قبال افغانستان شکست می‌خورد

شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد راهبرد نظامی آمریکا در قبال افغانستان جز شکست، سرنوشت دیگری نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۴۴

به گزارش ایرنا، اویس لغاری وزیر ارتباطات پاکستان در همین زمینه گفت: امروز پاکستان یکصدا علیه سیاست‌های جدید آمریکا در قبال منطقه جنوب آسیا بپاخاسته است.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا در افغانستان اظهار کرد: آمریکا با لشکرکشی به افغانستان، علاوه بر این که هزینه گزافی را به مردم خود تحمیل کرد، تا امروز بیش از 150 میلیارد دلار نیز به اقتصاد پاکستان ضربه زده و تبعات و ناآرامی‌های ناشی از حضور نظامی آمریکا در افغانستان، موجب کشته شدن بیش از 80 هزار پاکستانی شده است.

همچنین خواجه محمد آصف وزیر امورخارجه پاکستان گفته است که رویکردهای نظامی آمریکا در افغانستان شکست خورده و مساله افغانستان فقط از طریق گفت‌وگو قابل حل است.

همچنین نمایندگان مجلس ملی پاکستان در سخنرانی‌های خود در جلسه روز چهارشنبه مجلس و پیش از صدور قطعنامه‌ای درخصوص راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، بر ضرورت سفر وزیر امورخارجه پاکستان به تهران بویژه در شرایط کنونی تاکید کردند.

بنا به این خبر، شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پیشین پاکستان و از اعضای ارشد مجلس ملی در نطق خود گفت: این‌که خواجه آصف وزیر امورخارجه قصد دارد برای مشورت درباره راهبرد جدید آمریکا، به کشورهای چین، روسیه و ترکیه سفر کند، کار خوبی است اما لازم است وزیر امورخارجه پاکستان سفری نیز به ایران در دستور کار قرار دهد.

وی تاکید کرد: نقش مهم ایران در منطقه را نمی‌توان نادیده گرفت.

چودری نثار علی خان وزیر کشور سابق پاکستان و نمایندگان ارشد مجلس ملی این کشور نیز در جلسه چهارشنبه مجلس ضمن انتقاد از ادعاهای اخیر و تکراری آمریکا مبنی بر مقصر بودن پاکستان در ناامنی افغانستان، گفت: پاکستان هرگز مسئول شکست‌های آمریکا در افغانستان نیست.

وی خطاب به آمریکایی‌ها اظهار کرد: کسانی که ادعا می‌کنند پاکستان مأمن تروریست‌هاست، برای اثبات این ادعا شواهد و مدارک ارائه دهند و فقط حرافی نکنند. این سیاستمدار صاحب نام پاکستانی تاکید که هیچ کشوری به اندازه پاکستان خواستار صلح در افغانستان نیست زیرا پاکستان است که بیشترین سود را از استقرار صلح و آرامش در افغانستان خواهد برد.

خورشید شاه رهبر جناح مخالف در مجلس ملی نیز با بیان این‌که راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، برای پاکستان بسیار مهم است، گفت: مجالس ملی و سنای پاکستان باید با تشکیل جلسه مشترک، پاسخی محکم به سیاست‌های غلط آمریکا درباره پاکستان بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها