آرزوهای بزرگ یلی در والیبال:

معاف شوم، برای پروجا بازی می‌کنم

با آن اسم پرمعنا و نام خانوادگی‌اش اکنون به یل والیبال ایران تبدیل شده است. پوریا یلی در رقابت‌های والیبال نوجوانان جهان به معنای واقعی ستاره بود.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۰۶

او خوش درخشید و کمک شایانی به قهرمانی تیم ایران در این رقابت‌ها کرد. پوریا در این رقابت‌ها به تنهایی 158 امتیاز گرفت، کاری که فقط از این پسر 18 ساله قوچانی برآمد. این قطرپاسور تیم نوجوانان، اما در پایان رقابت‌ها شاهد این بود که اجحاف بزرگی در حقش شد زیرا در عین شایستگی راهی در میان برترین‌های این رقابت‌ها پیدا نکرد و جایزه‌ای هم نبرد، اما به هر حال او و امیرحسین اسفندیار پدیده‌های غیرقابل انکار والیبال ایران هستند. این دو به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شده‌اند.

با او در شرایطی هم کلام شدیم که از قوچان راهی مشهد بود، شهری که قرار است در آنجا از او تجلیل کنند.

رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان را چطور دیدی؟

در رقابت‌های نوجوانان جهان تیم‌هایی مثل برزیل، لهستان و روسیه همیشه برای قهرمانی می‌آیند، اما تیم ایران توانست همه این تیم‌ها را با قاطعیت شکست بدهد. والیبال یک ورزش گروهی است و نمی‌توان گفت کدام یک از بازیکنان تیم ملی در مصاف با این حریفان و سایر رقبا بهتر بودند، اما من و امیرحسین اسفندیار چون در رقابت‌های جهانی هم شرکت کرده بودیم، تجربه بیشتری داشتیم. رقابت‌های جهانی جوانان را اصلا نمی‌توان با نوجوانان مقایسه کرد، زیرا بخش جوانان واقعا رقابت‌های سطح بالایی دارد.

در پایان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان همه انتظار داشتند یکی از عناوین انفرادی را به خودت اختصاص بدهی و جایزه بگیری، اما چنین نشد. این اتفاق ناراحتت نکرد؟

خیر، ناراحت نشدم. فدراسیون جهانی والیبال برای خودش یک ایده خاص دارد و بر اساس همان ایده‌ها برترین بازیکنان رقابت‌های جهانی نوجوانان را مشخص می‌کند. سال گذشته روسیه قهرمان شد، اما پشت خط زن برتر رقابت‌ها از تیم چهارم برگزیده شد. امسال نیز ما قهرمان شدیم اما باز هم برترین بازیکن این پست از تیم چهارم رقابت‌ها که کره جنوبی بود، انتخاب شد. البته من یاد گرفتم باید همیشه مبارزه کرد و با تلاش به کار ادامه داد. به نظر من همه بازیکنان ایران لایق کسب عنوان جوایز برترین‌های هر پست بودند. همه آنها در کسب قهرمانی سهیم بودند، اما همان‌طور که گفتم، من و امیرحسین (اسفندیار) تجربه بیشتری داشتیم.

دو سال پیش، صحبت از این بود که به پروجای ایتالیا بروی. چه اتفاقی افتاد که نرفتی؟

آن زمان، آقای شایگی سرمربی تیم خراسان بود. او خودش به ایتالیا رفت و آمد داشت و در مورد من با مسئولان باشگاه پروجا صحبت کرده بود. پیشنهاد هم شد، اما به دلیل مشکل سربازی نتوانستم بروم. حالا که با تیم نوجوانان قهرمان شده‌ایم معاف می‌شوم. آرزو دارم روزی در یکی از تیم‌های سریAایتالیا مخصوصا برای پروجا بازی کنم.

الگوی تو در والیبال کیست؟

الگویی ندارم اما بازیکن محبوب من در پست قطرپاسور، سوکولوف بازیکن معروف لهستانی است. در ایران هم بازیکن محبوب من شهرام محمودی و رضا قرا هستند و از هر یک از اینها چیزهای جدید و نکات مثبتی یاد می‌گیرم.

فصل جدید در چه تیمی بازی می‌کنی؟

با پیکان قرارداد سه ساله دارم. باید ببینم، نظر آنها چیست، اما می‌خواهم جایی باشم که بیشتر بازی کنم.

بعد از قهرمانی چقدر پاداش گرفتی؟

ما برای سربلندی ایران بازی می‌کنیم و حتما به ما توجه می‌کنند، اما فعلا یک هزار تومانی هم پاداش
نگرفته‌ایم.

چرا در قوچان که قطب کشتی با چوخه است، والیبالیست شدی؟

به این دلیل که در سال‌های اخیر در این شهر امکانات خوب ورزشی راه‌اندازی شد، اما من از مسئولان این شهر تقاضا دارم به همان کشتی با چوخه بیشتر برسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها