یک مقام دیپلمات آمریکایی اعلام کرد مقامات ارشد کاخ‌سفید نمی‌خواهند با بوریس جانسون دیدار کنند چرا که آن‌ها بر این باورند او بیش از اندازه «شوخ و مسخره» است.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۰۱
مقام آمریکایی: بوریس جانسون بیش از اندازه دلقک است!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی میرور؛ بسیاری از مقامات دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا تمایلی به دیدار و گفتگو با «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس ندارند.

«راشل سیلوستر»، ستون نویس روزنامه تایمز برای نخستین بار این قضاوت کوبنده را به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید منتشر کرد. او در بخشی از گزارش خود به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: چنین شخصی برای (روابط دیپلماتیک) اروپا خوب نیست. حتی یک وزیر خارجه وجود ندارد که او را جدی بگیرد. او یک دلقک است و هرگز نمی‌تواند در برابر شیرین کاری مقاومت کند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به سیلوستر گفت: فرانسوی‌ها فکر می‌کنند بوریس غیر قابل اعتماد است. آلمانی‌ها او را دروغگو می‌پندارند و ایتالیایی‌ها بر این باورند که او خطرناک است. او توانایی وزرای خارجه اروپا را برای مذاکرات بین المللی زیر سوال می‌برد و موقعیت خارجی آن‌ها را به عنوان وزیر خارجه تضعیف می‌کند. تصور بر این است که بوریس جانسون، آوازه انگلیس را ارتقا می‌دهد، ولی او در هر موقعیتی شرایط را بدتر می‌کند.

این مقام آمریکایی در ادامه اظهاراتش ضمن انتقاد از ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت: او باید درباره انتخاب وزیر امور خارجه دقت بیشتری به خرج می‌داد. ترزا می‌با انتخاب بوریس جانسون به عنوان وزیر خارجه انگلیس، نخبگان سیاسی را شوک زده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها