حتما بازی خیره‌کننده نیکول کیدمن در فیلم‌ «ساعت‌ها» در نقش ویرجینیا وولف را به یاد دارید. آن تصویر هنوز بر ذهن دوستداران رمان و یکی از مهم‌ترین نویسندگان آن یعنی وولف نقش بسته است.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۷۳

حالا خبر رسیده بازیگر دیگری در پروژه‌ای دیگر قرار است در جلد خانم نویسنده برود. آن‌طور که ایران‌آرت به نقل از ورایتی نوشته، الیزابت دبیکی، بازیگر استرالیایی در نقش نویسنده شهیر بریتانیایی، ویرجینیا وولف بازی می‌کند.

در حالی که پیش از این سخن از بازی اوا گرین، بازیگر فرانسوی در نقش ویرجینیا وولف در فیلم «ویتا و ویرجینیا» بود اکنون نام الیزابت دبیکی رسانه‌ای شده است. این فیلم به کارگردانی دومینیک سَوِیج، اقتباسی است از نمایشنامه‌ای به همین نام که الین اتکینز نوشته و قرار است در سپتامبر سال جاری در ایرلند ساخته شود.

ویرجینیا وولف از مهم‌ترین نویسندگان مدرنیست بریتانیایی است که از او به عنوان یکی از نخستین فمنیست‌ها نیز یاد می‌شود. مهم‌ترین آثار او از جمله «به سوی فانوس دریایی»، «موج‌ها» یا «خیزاب‌ها»، «خانم دالاوی» و «اتاقی از آن خود» به فارسی منتشر شده است. وولف در سال‌های بین دو جنگ جهانی از چهره‌های سرشناس محافل ادبی لندن و از مهره‌های اصلی انجمن روشنفکری بلومزبری بود. او در طول زندگی بارها دچار بیماری روانی دوره‌ای شد و در نهایت سال 1941 به زندگی خود پایان بخشید.

زندگی او دستمایه فیلم ساعت‌ها قرار گرفت؛ فیلمی اثر مایکل کانینگهام از کمپانی پارامونت پیکچرزو میراماکس که سال 2002 توسط استیون دالدری با هنرمندی نیکول کیدمن که او هم استرالیایی است، جولین مور و مریل استریپ ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها