ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای بررسی اقدام اخیر کره‌شمالی به پرتاب یک موشک بالستیک از فراز ژاپن را خواستار شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۴۵

همچنین کره‌جنوبی اعلام کرد روسای ستادهای مشترک ارتش آمریکا و کره‌جنوبی بر اتخاذ تدابیر سختگیرانه از جمله واکنش نظامی علیه کره‌شمالی توافق کرده‌اند. خبرگزاری یونهاپ خبر داد روسای ستادهای مشترک ارتش آمریکا و کره‌جنوبی طی گفت‌وگویی تلفنی بر اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه کره‌شمالی از جمله واکنش نظامی توافق کرده‌اند.

روسیه نیز با هشدار نسبت به پیامد پرتاب‌های جدید موشکی کره‌شمالی و اقدام آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک پیرامون شبه جزیره کره، تقابل نظامی در منطقه را نگران‌کننده خواند.

آخرین شلیک موشک از سوی کره‌شمالی در حالی است که رزمایش سالانه «نگهبان آزادی اولچی» از دوشنبه آغاز شده و تا 31 آگوست ادامه دارد. طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا، مانورهای مذکور با مشارکت 17 هزار و 500 نظامی آمریکایی و نیروهایی از ارتش کره‌جنوبی و سرویس‌های دولتی و نیروهای فرماندهی سازمان ملل از هفت کشور از حمله استرالیا، کانادا،‌ کلمبیا، دانمارک، نیوزیلند، هلند و انگلیس برگزار می‌شود.

دولت ژاپن اعلام کرد کره‌شمالی یک موشک به سمت شمال ژاپن شلیک کرده از روی آب‌های ژاپن به سمت شرق عبور کرده است. این موشک از نزدیکی پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی شلیک شده و حدود ساعت شش صبح از حریم هوایی شمال ژاپن عبور کرده است.

کنستانتین کاساچف، رئیس کمیسیون امور بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه (سنا) با اشاره به این اقدام، گفت: پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت، پیام بدی دارد و ممکن است خود را در وضعیتی گرفتار کند که کمک حتی توسط کشورهایی که دشمن پیونگ یانگ محسوب نمی‌شوند، بسیار دشوار شود. خبرگزاری ایتارتاس، به نقل از سخنان کاساچیف نوشت اقدام نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی نیز سبب خشم مقام‌های کره‌شمالی می‌شود.

وی ادامه داد: در رزمایش آمریکا با کره‌جنوبی رزمایش طرح ضربات مرگبار به رهبری کره‌شمالی تمرین می‌شود به همین دلیل، کره‌شمالی به رزمایش اعتراض شدید می‌کند و آن را دسیسه‌جویانه و خطرناک می‌خواند. این واکنش پیونگ یانگ را با توجه به شرایط پرتنش منطقه‌ای نمی‌توان بیش از حد لازم عصبی توصیف کرد.

کاساچیف گفت: حتی برگزاری رزمایش‌های از پیش برنامه‌ریزی شده را در صورت تمایل می‌توان به تاخیر انداخت تا از روند آرام رو به بهبود اوضاع در شبه‌جزیره کره حمایت کرد و اگر چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد، یعنی افرادی خواهان متشنج شدن اوضاع هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها