همزمان با اردوی تدارکاتی تیم ملی، پرسپولیس هم برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای دیدار برگشت برابر الاهلی عربستان دنبال می‌کند؛ دیداری که در آن، سرخ‌پوشان برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیاز به پیروزی یا تساوی بیش از 2 گل دارند؛ کاری که پروفسور کروات باور دارد که از عهده تیمش برمی‌آید.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۱۰

علیرضا بیرانوند، سید‌جلال حسینی، محمد انصاری، مهدی طارمی و وحید امیری این روزها در اردوی آماده‌سازی تیم ملی به سر می‌برند، بازیکنانی که هر کدام از ستون‌های موفقیت تیمشان به حساب می‌آیند‌. به هر ترتیب تیم ملی اولویت دارد و به دلیل دو دیدار پیش روی این تیم برابر کره جنوبی و سوریه فعلا دور از پرسپولیس تمرین می‌کنند، اما این‌ها باعث نمی‌شود که تمرینات پرسپولیس این روزها جدی نباشد.

از طرفی بشار رسن بازیکن جدید این تیم نیز برای همراهی تیم ملی عراق اردوی پرسپولیس را ترک کرده است.

پرسپولیس در دیدار رفت برابر الاهلی به تساوی 2 بر 2 دست یافت در حالی که میزبان این بازی محسوب می‌شد و طبیعی است، در دیدار برگشت کار سختی در بین داشته باشد‌. با این حال، سرخ‌ها معتقدند در بازی رفت اگر گل زودهنگام دریافت نمی‌کردند، می‌توانستند پیروز میدان باشند. به همین دلیل آنها سخت امیدوارند در دیدار برگشت که 21 شهریوردر امارات برگزار می‌شود برنده شوند و برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

ملی‌پوشان پرسپولیس تا 14شهریور در اردوی تیم ملی هستند، برانکو ایوانکوویچ درباره این بازی می‌گوید: انتظار دارم در بازی بعد نشان دهیم که لیاقت صعود را داریم و بهتر است بازیکنی که فکر می‌کند نمی‌توانیم باخت را با تساوی عوض کنیم، با ما برنگردد. در دیدار رفت، هافبک‌های نفوذی ما نتوانستند بخوبی در بحث دفاعی حضور داشته باشند تا به محسن ربیع خواه که هافبک دفاعی ما بود، کمک کنند. ما گل‌های بدی را در زمان‌های بدی خوردیم.

برانکو درباره برنامه‌اش برای بازی برگشت گفت: برای بازی برگشت تنها چیزی که اهمیت دارد، فرم بازی است که باید بهتر کنیم. بالطبع نیمکت بهتری نسبت به فصل قبل داریم و همین نیمکت قوی باعث می‌شود واکنش بهتری در قبال تصمیماتمان در داخل زمین داشته باشیم.

پیگیری تمرینات بدون ملی‌پوشان

تمرینات پرسپولیس دیروز سه‌شنبه در ورزشگاه شهید کاظمی پیگیری شد و محسن مسلمان هم که مصدوم است، با لباس غیر ورزشی در محل تمرین حاضر بود و کار همبازیان خود را تماشا کرد.

از کادر فنی هم مارکو استیلینوویچ غایب بود و به جای او «چوک» برنامه بدنی و گرم کردن را هدایت می‌کرد.

تمرین بعد از گرم کردن با پرتاب‌های دست به محوطه جریمه آغاز شد که مهاجمان باید با فریب دادن دروازه‌بان ابتدا با ضربات پا و سپس با ضربات سر گلزنی می‌کردند. این بخش از تمرین 15 دقیقه به طول انجامید.

در مرحله بعد 15 دقیقه تمرینات بدنی در برنامه قرار گرفت. پرش، چرخش، استارت و بعد حرکت از بین موانع در این بخش دنبال شد.

پس از آن، بار دیگر تمرینات تاکتیکی در دستور کار بود. ارسال از کناره‌ها و زدن ضربات سر روی سر مدافعان در این بخش مرور شد و در ادامه نیز پرش سه گام، پرش برای سرزنی و انجام حرکات سرعتی به انجام رسید.

سرخ‌پوشان بعدازظهر دیروز هم تمرین کردند، اما امروز چهارشنبه فقط یک جلسه تمرینی را در دستور کار دارند.

درخواست از نوراللهی

پرسپولیس با بازگشت احمد نوراللهی در میانه میدان بسیار قوی‌تر از قبل می‌شود. نوراللهی یک هافبک دفاعی با توانایی بازی هجومی است.

او بسیار خوب شوت می‌زند و این باعث شده تا به بازیکنی تاثیرگذار تبدیل شود. توانایی نوراللهی در شوت‌زنی از راه دور باعث شده تا کریم باقری به این بازیکن علاقه نشان دهد. باقری از هافبک جدید سرخ‌پوشان خواسته تا دقایق بیشتری را صرف شوت زنی کنند تا بهتر بتواند در تیم
برانکو جاافتد.

کریم باقری، زمانی که بازی می‌کرد با شوت‌های سنگینش محبوب دل هواداران و گل‌های زیبایی را هم در پرسپولیس و تیم ملی با همین شوت‌ها زده است. به همین دلیل، از نوراللهی درخواست کرده تا بیشتر روی شوت‌هایی که می‌زند، تمرکز کند. احتمالا آقاکریم یاد روزهای جوانی خودش افتاد؛ روزهایی که دروازه تیم‌های زیادی را فرو می‌ریخت!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها