نایب رئیس اتحادیه سنگ قم گفت: تولیداتی که در زمینه صنعت سنگ در کشور انجام می‌شود بیش از نیاز داخل است.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۰۲

به گزارش مهر،غلامرضا جعفری قوانین دست و پاگیر، بخش نامه‌ها و مالیات‌های مختلف را از جمله مشکلات صنعت سنگ عنوان کرد و ابراز داشت: قیمت مواد اولیه صنعت سنگ و بازار کاذبی هم که در این زمینه به وجود آمده هم بر دیگر مشکلات این صنعت افزوده است.

نایب رئیس اتحادیه سنگ استان قم به تولید بیش از نیاز سنگ در کشور اشاره کرد و گفت:‌ به دلیل تولید بیش از نیاز سنگ و همچنین رکودی که بخش مسکن با آن مواجه شده و همچنین با توجه به اینکه در ساختمان‌های ایران تنها چند نمونه اندک از سنگ‌ها استفاده می‌شود در حال حاضر بازار صنعت سنگ حال خوشی را تجربه نمی‌کند.

خوشه سنگ در قم تشکیل شود

وی بر لزوم شکل گیری خوشه سنگ در قم تاکید کرد و اظهار داشت: صادرات باید مورد توجه باشد و طی سالهای اخیر تلاش های هم در این زمینه صورت گرفته است.

جعفری همچنین فرسوده بودن کارخانه‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: برای به روز شدن و رقابت با سطح جهانی باید از دستگاه‌های مکانیزه استفاده کرد و تبدیل کردن دستگاه‌های فرسوده به مکانیزه هم نیازمند هزینه بالایی است.

وی با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های سنگ عنوان کرد: تعداد اندکی هم که باقی مانده‌اند حتی نمی‌توانند از پس مخارج جاری خود برآیند.

واردات سنگ از چین

نایب رئیس اتحادیه سنگ استان قم حمایت مسئولان را نیاز ضروری صنعت سنگ دانست و گفت: ایران در 20 سال گذشته جایگاه خوبی در زمینه صنعت سنگ در جهان داشت که متأسفانه به تدریج این جایگاه را از دست داد و نتوانست با دیگر کشورها در این زمینه رقابت کند.وی کشور چین را یکی از رقبای ایران دانست و گفت: متأسفانه الان کار به جایی رسیده که حتی در برخی از سنگ‌ها ایران از کشور چین
واردات دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها