در نشست خبری مدیر شبکه قرآن سیما مطرح شد:

بشارت 1451، بزرگ‌ترین طرح قرآنی رسانه‌محور در کشور

نشست خبری اختتامیه طرح قرآنی بشارت 1451 روز گذشته با حضور محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۹۲
بشارت 1451، بزرگ‌ترین طرح قرآنی رسانه‌محور در کشور

محمدزاده در ابتدای این نشست گفت: طرح قرآنی 1451 از ابتدای ماه مبارک رمضان با محوریت سوره «ملک» کار خود را آغاز کرد. در ادامه با پایان ماه رمضان، وارد طرح تابستانی این شبکه با محوریت سوره «واقعه» شدیم و حال قرار است اختتامیه این طرح را که با مشارکت همه نهادهای قرآنی کشور بوده در دهم شهریور سال جاری مصادف با عید سعید قربان در حرم امام‌خمینی‌(ره) برگزار کنیم. وی درخصوص انتخاب محل برگزاری این مراسم توضیح داد: در عنوان‌بندی این اتفاق قرآنی، بارها به بزرگ‌ترین بودن طرح اشاره کرده‌ایم و اعتقاد داریم این بزرگ‌ترین طرح قرآنی کشور است که با سابقه‌ای 11 ساله، در فضای رسانه‌ای کشور برگزار می‌شود و به لحاظ جذب مخاطبان و میزان مشارکتشان همواره استقبال بالایی را شاهد بوده‌ایم. لذا امسال تصمیم گرفتیم مراسم اختتامیه‌مان فقط یک جشن باشکوه و بزرگ تصویری و تلویزیونی نباشد، بلکه حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به عنوان محل برگزاری برگزیدیم. محمدزاده افزود: از جمله ویژگی‌های امسال این طرح، استفاده از ظرفیت بالای رسانه‌ای کشور و بویژه همکاری خوب مراکز استان‌های رسانه ملی بود.

مدیر شبکه قرآن سیما تصریح کرد: بسیاری از مسئولان قرآنی کشور در این مدت همراه و همفکر ما بودند و اهداف مشترکی را با ما دنبال می‌کردند.

محمدزاده با اشاره به دیگر ویژگی‌های برگزاری مراسم اختتامیه و رشد کمی و کیفی شرکت‌کنندگان گفت: تلاش کرده‌ایم شرکت‌کنندگان در این اجتماع به لحاظ کیفی هم قابل توجه باشند. به همین جهت هزار حافظ قرآن کریم که طبق روایات از شریف‌ترین امت پیامبر هستند، برای شرکت در مراسم دعوت شده‌اند. علاوه بر این سعی کرده‌ایم از تمام استادان قرآنی کشور، مدیران نهادهای فرهنگی و هنری و فعالان عرصه‌های مرتبط با قرآن کریم دعوت کنیم. وی همچنین از حضور رئیس رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری به عنوان میزبان اصلی مراسم و نیز دعوت از یکی از مسئولان ارشد نظام در مراسم اختتامیه خبر داد. محمدزاده با اشاره به تصمیم‌های صورت گرفته در جهت بین‌المللی کردن این طرح بزرگ قرآنی افزود: اقدامات لازم برای برگزار شدن طرح به صورت بین‌المللی صورت گرفته و چند کشور هم آمادگی خود را برای این همکاری اعلام کرده‌اند. امید داریم با انهدام کامل تروریست‌های تکفیری، فضای این کشورها به امنیت کامل برسد و از سال‌های آینده شاهد برگزاری طرحی بین‌المللی باشیم. مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی بشارت 1451 جمعه دهم شهریور از ساعت 17 تا 19 توسط دو شبکه قرآن و معارف سیما و نیز رادیو قرآن به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها