مقامات ایالت کالیفرنیا در آمریکا از کشف تونلی خبر دادند که برای قاچاق انسان از مکزیک به آمریکا مورد استفاده قاچاقچیان انسان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۸۱

به گزارش ایسنا، نیروهای گشت مرزی این تونل را که به شکل حفره‌ای در زمین بوده و داخل آن نردبان قرار داشته، روز شنبه در یکی از مناطق شهر «سن‌دیگو» پیدا کردند.

رسانه‌های محلی کالیفرنیا اعلام کردند: نیروهای گشت مرزی گروهی مرد و زن را در خیابان دیدند که با نزدیک شدن ماموران، پا به فرار گذاشته‌اند. همچنین برخی از این افراد قصد داشته‌اند مجدد به داخل تونل بازگردند.

به گزارش ژاپن تودی، نیروهای گشت مرزی 23 تبعه چین و هفت مکزیکی را که معتقدند به‌طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، دستگیر کرده‌اند.

چاه یعقوب؛ زیبای خطرناک

یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک‌ترین نقاط روی زمین، چاه یعقوب نام دارد. این چاه مشهور در کشور آمریکا و در منطقه ویمبرلی تگزاس قرار گرفته است.

به گزارش جام‌جم آنلاین، چاه یعقوب در واقع نام حفره‌ای بزرگ با دهانه چهار متر و بسیار عمیق است که پرش در آن تاکنون جان افراد زیادی را گرفته است.

با این حال هنوز هم افراد ماجراجوی زیادی هستند که دوست دارند در داخل این چاه اسرارآمیز شیرجه بزنند و اعماق آن را کشف کنند. بد نیست بدانید نام این چاه را از روی کتاب انجیل گرفته‌اند.

وقتی که برای اولین‌بار به چاه یعقوب نگاه می‌کنید، به نظرتان چشمه بی‌خطر و معمولی‌ای می‌آید که فقط کمی پهن است با این حال وقتی بیشتر به داخل آن خیره می‌شوید، با حجم شگفت‌انگیزی از آب که نمی‌دانید در پس آن چه چیزی است، روبه‌رو می‌شوید. چند متر که به پایین این حفره آبی بروید، به چهار حفره به هم متصل دیگر می‌رسید که از بین آنها، حفره چهارم از همه خطرناک‌تر است.

چشمه یعقوب برای اولین‌بار در سال 2000 خشک شد، اما تلاش‌های زیادی برای احیای آن انجام شد که به نتیجه رسید و دوباره پرآبی را مانند قبل برای آن به ارمغان آورد. مردم ویمبرلی برای این چاه ارزش زیادی قائلند و باور دارند که این چاه الهام‌بخش شناگران زیادی است.

بازگشت میمون مو چتری

میمون مو چتری آمازون که نخستین‌بار در دهه 1930 مشاهده شده بود، پس از گذشت 80 سال بار دیگر در این منطقه رویت شد.

به گزارش ایلنا، لورا مارش مدیر موسسه «Global Conservation» و یکی از برجسته‌ترین متخصصان میمون‌های ساکی (saki monkeys)، از مشاهده مجدد گونه ناپدیدشده‌ای از این میمون‌ها در آمازون و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی خبر داد.

در سال 2014، مارش موفق به شناسایی پنج گونه جدید میمون ساکی ـ که میمون‌های پرنده نیز نامیده می‌شوند ـ شد.

اوایل تابستان جاری، این محقق موفق شد یک گونه گریزان از میمون‌های ساکی را پس از هشت دهه، بار دیگر در منطقه آمازون مشاهده کند.

این گونه از میمون ساکی نخستین بار در سال 1936 توسط طبیعت‌گرد اهل اکوادور، آلفونسو اولالا مشاهده شد، اما پس از این تاریخ، هیچ گزارشی مبنی بر رویت این حیوان به شکل زنده ثبت نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها