رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تصویب ممنوعیت واردات حدود 800 کالای غیرضروری به کشور توسط دولت تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۹۹

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی با بیان این‌که باید در حوزه واردات و صادرات کار انقلابی صورت گیرد، یادآور شد: چرا باید اجازه داده شود کالاهایی که در داخل تولید می‌شود از خارج کشور وارد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران کشوری نیست که سیستم آن باز باشد و تولید آن مرحله به مرحله در حال حرکت رو به جلو است.

وی ادامه داد: اگر نعمت‌زاده گفته که حدود 800 قلم کالا نیازی به واردات ندارد، باید به دولت گفته شود یا ممنوعیت واردات این 800 کالا را تصویب کند یا خود مجلس در این باره تصمیم‌گیری ‌کند. لاریجانی با بیان این‌که باید به وزیر اقتصاد گفته شود که تا حدود یک ماه دیگر درباره ممنوعیت این کالاها تصمیم بگیرد، یادآور شد: اگر این موضوع در دولت تصویب نشد مجلس درباره آن تصمیم می‌گیرد، البته باید همزمان با ممنوعیت واردات برخی کالاها درباره قاچاق کالا نیز فکر کرد اما باید تعرفه‌ها متوازن شود که بخش خصوصی بتواند کالا تولید کند. وی اظهار کرد: باید از تولیدکنندگان حمایت شود و اگر وزارت صنعت قبول دارد که باید ورود حدود 800 کالا ممنوع شود در دولت درباره آن تصمیم‌گیری کند اما اگر در این باره تصمیم‌گیری نکند با توجه به این‌که بار مالی نداشته مجلس می‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید به مساله قاچاق کالا توجه شود، ادامه داد: وزارت اطلاعات گزارشی درباره قاچاق کالا به بنده ارائه کرد که گزارشی در سه تا چهار مقطع پنج‌ساله است و وضعیت نفوذ‌هایی را که در مرزهای داخل به بیرون از کشور است، نشان می‌دهد.

لاریجانی اظهار کرد: در 20 سال پیش حدود هشت مکان بود که در آن تبادل قاچاق صورت می‌گرفت و پنج سال بعد این موضوع پنج برابر شده و پنج سال پس از آن نیز ده برابر شده و اکنون در تمامی مرزهای کشور ورود و خروج‌ صورت می‌گیرد. وی با بیان این‌که مجلس و دولت باید با یکدیگر درباره ورود و خروج کالا تصمیم بگیرند، عنوان کرد: باید بررسی شود آیا در مرزهای سایر کشورها به این میزان ورود و خروج کالا صورت می‌گیرد؛ به نظر می‌رسد با تساهل و رفتارهای نادرست، اوضاع مرزها این‌گونه شده و سبب شده کنترل مرزی کشور با مشکل مواجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای گردش چرخ تولید باید 20 موضوع همزمان با یکدیگر حرکت کند، ادامه داد: موضوع قاچاق، تعرفه و مسائل بخش خصوصی باید با هم دیده شود و اگر با یکدیگر دیده نشود، مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

لاریجانی با تأکید بر این‌که باید بسته‌هایی برای مساله تولید تهیه شود، تصریح کرد: اولویت قرار دادن بخش اشتغال اقدام بسیار درستی است که کمیسیون ویژه باید روی آن بررسی‌های لازم را انجام دهد تا مشخص شود در چه بخش‌هایی می‌توان کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها