پیام «ونگر از آرسنال برو» سال گذشته از اواسط فصل به بعد به شعار ثابت طرفداران آرسنال تبدیل شده بود. این مساله به قدری فراگیر شد که در کشورهایی همچون آفریقای جنوبی نیز در تعدادی‌ها از ورزشگاه‌ها این پیام بین تماشاگران دست به دست می‌شد. با تمام این اوصاف و شرایط، آرسن ونگر در آرسنال ماند و گرچه تیمش برای اولین بار طی 20 سال گذشته نتوانست به لیگ قهرمانان اروپا برود، اما همه را به فصل جدید دلخوش کرد. حالا با گذشت سه هفته از لیگ جدید، آرسنال با دو شکست و تنها یک پیروزی وضعیت مناسبی ندارد. اما اوج بازی‌های ضعیف این تیم در سال‌های اخیر، یکشنبه‌شب در ورزشگاه آنفیلد رقم خورد که توپچی‌ها با چهار گل از شهر بندری لیورپول خارج شدند. همین وضعیت موجب شده تا بسیاری از کارشناسان و بازیکنان سرشناس سابق انگلیس از بازی آرسنال بشدت انتقاد کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۰۴

تیری آنری، ستاره سال‌های نه چندان دور آرسنال که این روزها مفسر فوتبال است، اولین فردی بود که بشدت از بازی این تیم مقابل لیورپول انتقاد کرد. تیری آنری که از افراد حاضر در ورزشگاه بود، بعد، از پایان بازی گفت: واقعا خجالت کشیدم که روزی در آرسنال بازی می‌کردم. در ورزشگاه مثل غریبه بودم. فکر نمی‌کردم بودم که که من این سال‌ها در این تیم بازی کرده‌ام. این تیم اصلا شباهتی با تیمی نداشت که سال‌ها در آن بازی کردم. متاسفانه مسئولیت‌پذیری در آرسنال گم شده است. باخت در فوتبال وجود دارد ولی این طور باختن اصلا در شأن تیم‌های بزرگ نیست.

گری نویل، بازیکن سابق منچستر و دیگر مفسر این روزهای فوتبال نیز با چنین کلماتی از توپچی‌ها انتقاد کرد: این‌که طرفدار لیورپول نیستم را همه می‌دانند ولی این آرسنال مستحق این شکست بود. لیورپول در حمله عالی کار می‌کند ولی چطور این تعداد از بازیکنان آرسنال آنقدر بد بازی کردند. یادشان رفت خوب کار کنند، یادشان رفت درست بازی کنند و روند خوبی در این بازی نداشتند. بازیکنان برای پیراهن آرسنال احترامی قائل نبودند و این فاجعه است.

وی در پایان گفت: تنها نکته مثبت این است که هنوز 6 روز تا پایان نقل و انتقالات فرصت هست و بنابراین ونگر می‌تواند از شر خیلی از بازیکنان خلاص شود. اگر دست من بود همه را در لیست فروش قرار می‌دادم. تعداد آنهایی که می‌توانند از وضعیت فعلی‌شان بهتر شوند خیلی نیست.

البته پاسخ ونگر همچون بسیاری از روزهای فصل گذشته، امیدواری دادن به هواداران آرسنال برای روزهای آینده بود. وی در پایان بازی لیورپول گفت: نتیجه بازی، حاصل عملکرد فاجعه‌بار ما بود. به اندازه کافی خوب ظاهر نشدیم و بشدت از لحاظ فیزیکی تحت تاثیر حریف قرار گرفتیم. به بازیکنانی نیاز داریم که تمرکزشان را حفظ کنند.برخی هواداران تصور می‌کنند مشکل آرسنال من هستم. اگر این‌گونه می‌اندیشند، واقعا برایشان متاسفم. از انتقادات آنها ناامید شده‌ام. انتظار دارم هواداران تحت هر شرایطی در پیروزی‌ها و شکست‌ها، کنار ما باشند و حمایت‌مان کنند.

هواداران آرسنال گرچه سال‌هاست در آرزوی رسیدن به مقام قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هستند، اما هیچ‌گاه به اندازه این روزها حال و اوضاع تیم محبوب خود را بد ندیده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها