رژیم اسرائیل شکست داعش را شکست خود در بحران سوریه می داند و پیروز این میدان را هم ایران معرفی می کند.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۱۰
آمریکا عزادار و اسرائیل مادر داغ دیده!

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، همه اسناد و مدارک موجود ثابت می کند که بحران های غرب آسیا برای نابودی جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت تدارک دیده شده است.

از سوریه تا عراق، یمن و بحرین تحولات و بحران هایی که شکل گرفته، جملگی برای نبرد با ایران اسلامی است.

در پس و پیش این بحران، نقش اسرائیل، آمریکا و انگلیس به خوبی دیده می شود، آنها در تأسیس گروه های تروریستی تکفیری و حمایت از آنها دست دارند، چرا که از گسترش نفوذ ایران در میان مردم مسلمان منطقه بیمناک هستند و برای جلوگیری از افزایش آن تحولاتی را ایجاد کردند تا غرب آسیا با بحران روبرو شود.

هدف آمریکا و انگلیس با همراهی برخی سران کشورهای عربی منطقه تأمین امنیت برای رژیم جعلی اسرائیل است.

ماهیت وجودی رژیم اسرائیل برای آمریکا همچون امنیت ملی ایالات متحده است. وجود رژیمی همچون اسرائیل در قلب جهان اسلام، برای آمریکا حیاتی است، چرا که به واسطه وجود نامشروع این رژیم می تواند کشورهای عربی مسلمان را تحت سلطه خود داشته باشد.

اما در این راه، انقلاب اسلامی ایران توانست سدی مقابل ادامه مسیر آمریکا ایجاد کند که تاکنون توانسته مانع ادامه راه آمریکا شود.

ماهیت داعش مقابله با جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت است که اکنون از سوریه و لبنان تا عراق، بحرین و یمن هم کشیده شده است.

اما چرا سران رژیم اسرائیل و رسانه های صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند که در سوریه شکست خورده اند؟

این اعتراف صهیونیست ها یک نکته مهم و اساسی دارد، نکته این اعتراف در این است که، صهیونیست ها تنها به شکست خود اعتراف نکرده اند بلکه به همراه بودن با گروه های تروریستی تکفیری موجود در سوریه هم اعتراف کرده اند!

شکست داعش در سوریه، باعث شد تا حلقه زنجیر میان ایران، سوریه و لبنان گسسته نشود و باقی بماند، یکی از اهداف جنگ در سوریه قطع این حلقه اتصالی بود که محقق نشد.

برای همین است که مقامات رژیم صهیونیستی از شکست داعش در سوریه، به پیروزی ایران اشاره می کنند و از شکست خود خبر می دهند.

روزنامه رأی الیوم چاپ لندن در تحلیلی به قلم زهیر اندراوس نوشت: تحلیل‌گران، کارشناسان و حتی تصمیم ‌گیرندگان تل‌آویو این روزها تلاش می‌کنند تا شکست رژیم صهیونیستی در سوریه را تفسیر کنند و دولت عبری در تمام شرط‌هایش باخت و این باخت‌ها و شکست‌ها ادامه‌دار است، زیرا نفوذ ایران امنیت و سیاست دولت اشغال‌گر را به خطر انداخته است و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسید که ایران و حزب‌الله لبنان که دشمن اول تل‌آویو به شمار می‌روند در سوریه پیروز شدند.

یوسی میلمان، یک تحلیل‌گر دیگر رژیم صهیونیستی در امور امنیتی سفر رئیس موساد و هیات امنیتی همراه به واشنگتن و بحث در مورد نفوذ ایران و حزب‌الله در سوریه را مشارکت در مراسم تشییع جنازه سیاست آمریکا در سوریه توصیف می‌کند و در این میان آمریکا عزادار و اسرائیل مادر داغ دیده است.

کیسینجر گفته بود نباید اجازه داد داعش در سوریه و عراق نابود شود، چرا که شکست تروریست های تکفیری باعث افزایش قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواهد شد، اما این توصیه دیرهنگام دیگر کاربرد ندارد.

حتی سفر نتانیاهو به روسیه و دیدار او با پوتین رئیس جمهور این کشور نتوانست، سودی برای صهیونیست ها داشته باشد. روسیه دست رد بر سینه رژیم اسرائیل زد و از نقش مثبت ایران در تحولات سوریه سخن گفت و از آن دفاع کرد.

حتی سیاست اسرائیل برای همراه کردن کشورهای عربی با خود علیه جمهوری اسلامی ایران محقق نشد و شکل نگرفت. صهیونیست ها آرزوی همراهی کشورهای عربی را با خود داشتند و در تحلیل های رسانه ای این خواسته را مطرح میکنند، اما علیرغم میل سران عرب، اتحاد میان آنها علیه ایران شکل نگرفته است چرا که افکار عمومی مسلمانان منطقه این رفتار را نخواهند پذیرفت و واکنش تندی به آن نشان خواهند داد. بلکه برعکس، برخی دولت های عربی در صدد برقراری روابط سیاسی با سوریه هستند.

اکنون اعراب به یقین رسیده اند که بشار اسد ماندنی است و تنها راه تعامل دوباره با دولت قانونی سوریه است.

پایان دشمنی ها با سوریه گرایش کشورهای عربی به سوی ایران را نیز افزایش خواهد داد و در این میان منزوی منطقه آل سعود خواهد بود.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها