نشست خبری بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی، روز گذشته با حضور دکتر علی دارابی، برگزار و در ابتدای مراسم، از پوستر رسمی این دوره از جشنواره با شعار شبکه‌های استانی، فرهنگ بومی و وفاق ملی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۸۰

معاون امور استان‌های رسانه ملی در ابتدای این نشست گفت: جشنواره بیستم به لحاظ برگزاری در استان کردستان ویژگی‌های خاصی دارد. کردستان، سرزمین فرهنگ و هنر و آب و آینه است، اخیرا شهر مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی به ثبت جهانی رسیده و این استان همواره به مجاهدت‌های خاموش و وفاداری و دفاع از ایران و اسلام شناخته می‌شود.

دارابی با اشاره به برگزاری جشنواره از تاریخ 14 تا 16 شهریورماه تاکید کرد: در سفری که اخیرا به کردستان داشتیم، خیالمان آسوده شد که شرایط این استان برای میزبانی از جشنواره مهیاست. کمیته‌های اجرایی و کمیسیون‌های برگزارکننده، بلافاصله بعد از پایان جشنواره نوزدهم تشکیل شدند و
70 داور حدود 2000 اثر رسیده به جشنواره را مورد ارزیابی و داوری قرار داده‌اند که نهایتا 200 اثر در جشنواره مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

این آثار از ابتدای سال 95 تا پایان بهار 96 تولید شده‌اند و امسال سه بخش جانبی شامل اقتصاد مقاومتی، نشر و فرهنگ دفاع مقدس و بهداشت و سلامت هم در جشنواره داریم.

وی افزود: بخش انیمیشن را امسال برای نخستین بار از جشنواره حذف کردیم؛‌ چرا که اولین جشنواره مستقل آن زمستان همین امسال برگزار خواهد شد. این جشنواره فقط مختص تولیدات صداوسیما نیست و قرار است تمام تولیدات انیمیشن کشور را پوشش دهد. در عوض، امسال توجه به فضای مجازی را به عنوان بخشی جدید به جشنواره افزوده‌ایم و قرار است از بهترین‌های این بخش تقدیر به عمل بیاید.

معاون امور استان‌های رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما را به عنوان مهمان ویژه این مراسم معرفی کرده و از تقدیر 40 هنرمند ملی و استانی و شهدای استان و نیز بزرگداشت مرحوم جبل‌عاملی و مرحوم کردان، از معاونان پیشین سازمان صداوسیما خبر داد.

وی همچنین گفت: در خلال این جشنواره، هفته فرهنگ و هنر استان کردستان را هم برگزار خواهیم کرد و بناست گروه‌های شاخص برنامه‌ساز در حوزه کودک و نوجوان چون فیتیله‌ای‌ها و خاله شادونه در این مدت در شهرهای مختلف استان برنامه اجرا کنند.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها