هرمز علیپور، شاعر جنوبی را به شعر ناب می‌شناسیم. رسانه‌ها هم هر وقت سراغی از او می‌گیرند، دوست دارند علیپور در همین باره سخن بگوید. از همین رو هنرآنلاین با او به گفت‌وگو نشسته و او درباره حلقه شعر ناب حرف‌های تازه‌ای به زبان آورده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۵۶

‌هرمز علیپور، درباره نحوه شکل‌گیری شعر ناب در دهه 50 شمسی گفته: در بعضی از نوشتارها حتی گاه دیده شده نامی از من حتی در حاشیه شعر ناب نیامده است و من امروز نه به عنوان سهم‌خواهی یا به اصطلاح احقاق حق حرف می‌زنم، بلکه حس می‌کنم در آستانه هفتاد سالگی چه به عنوان شاعر ناب چه غیر ناب به هر جهت شاعری هستم که کم‌نام یا پرنام حدود 50 سال را علاوه بر شعر خودم، به تعقیب جریانات شعری پرداخته‌ام و اکنون نیز بیشتر به منظور رفع شائبه‌ها چنین می‌گویم.

او که خود شاعری از این نحله به حساب می‌آید، گفته: در باب جریان شعر ناب با وجودی که در مورد آن صحبت‌ها و نقد و نظرهای ناقص و گاه حتی دور از واقعیت این گونه شعر گفته و نوشته شده است و خود من نیز به آن منتسب هستم، تنها شاعر پیشکسوتی که پنج شاعر را از شهرستان مسجد سلیمان به عنوان شاعر شعر ناب در مجلات تماشا و دیگر مجلات آن عصر معرفی می‌کرده زنده یاد منوچهر آتشی بوده است که بخشی از آن نیز در تاریخ تحلیلی شعر نوی شمس لنگرودی آمده است.

علیپور توضیح داده: در اینجا باید برای اطلاع دوستان جوان‌تر بگویم که شعر ناب فقط محدود به مسجدسلیمان نمی‌شد؛ یعنی داشت فراگیر می‌شد و شاعرانی چون زنده‌یاد فرامرز سلیمانی، فیروزه میزانی و احمد محیط در تهران و دوستان دیگر در شیراز، گیلان، مازندران و... به شعرناب می‌پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها