فرناز اسماعیل‌زاده در ماده سرعت سنگنوردی جهان با یک رکورد خوب به کارش پایان داد. او در مسابقه‌های جهانی ایتالیا (آرکو) در میان قهرمانان جهان در رتبه دهم ایستاد.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۹۶

اسماعیل‌زاده درباره این مسابقه‌ها گفت: سطح مسابقات به نسبت سال گذشته خیلی بالاتر بود. سال گذشته 29 نفر شرکت کردند و من نوزدهم شده بودم، اما امسال 45 نفر شرکت‌کننده بود که دهم شدم. همه قهرمانان جهان در ایتالیا حضور داشتند و خوشحالم که من هم به عنوان نماینده ایران راهی مرحله فینال مسابقات شدم و در مرحله فینال با آنوک ژوبرت از فرانسه رقابت کردم که نفر دوم رنکینگ جهان است و دارنده چند مدال قهرمانی جهان. در مرحله نهایی با رکورد 23/9 و رتبه دهم به کارم پایان دادم.

بانوی سنگنوردی ایران گفت: اگر حامی مالی پیدا کنم، می‌توانم در سه رویداد پیش روی جهانی در سال جاری شرکت کنم. این رقابت‌ها در اسکاتلند و چین برگزار می‌شود و با حضور در این رقابت‌ها می‌توانم رنکینگ جهانی خودم را ارتقا بدهم. در غیر این صورت به این مسابقات نخواهم رفت. اسماعیل‌زاده به نسبت تمریناتی که داشت از پیشرفت خود در مسابقات ایتالیا راضی است. او درباره برنامه آینده‌اش گفت: دو هفته دیگر رقابت‌های قهرمانی آسیا در ایران برگزار می‌شود که تمریناتم را برای این دوره از رقابت‌ها ادامه خواهم داد. بخشی از اهدافم با حضور در رقابت‌های جهانی تحقق پیدا کرده است و در فرصت باقیمانده به یک رکورد خوب در مسابقه‌های قهرمانی آسیا فکر می‌کنم.

مرد عمودی نایب‌قهرمان شد

رضا علیپور مرد عمودی ورزش ایران در فینال بخش مردان رقابت‌های سنگنوردی آرکو ایتالیا در رقابت با ولادیسلاو داولین قهرمان روس به مدال نقره در ماده سرعت دست یافت. او در گفت‌وگوی کوتاهی اشاره کرد که در فینال به دلیل سرخوردن پا در رقابت با ورزشکار روس از ادامه صعود بازماند و دوم شد. در دیدار رده‌بندی هم با خطای ورزشکار اوکراینی، شرکت‌کننده ایتالیایی به مدال برنز دست یافت. رضا علیپور، رکورددار جهان و قهرمان دو جام جهانی نانجینگ چین و ویلاروس سوئیس است. او همچنین در ورلد گیم لهستان به مدال طلا دست یافته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها