اطلاعات اندکی درباره دوران کودکی کیم جون اون وجود دارد. در کره‌شمالی، 8 ژانویه روز تولد رهبر جدید و تعطیل اعلام شده است. با این همه، دقیقا مشخص نیست او در سال 1983 به دنیا آمده است یا 1984. مادر کیم جونگ اون هم به جای آن‌که او را «کیم» صدا زند، «ستاره صبح» خطابش می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۳۱
«اون» به‌دنبال کاریزمای پدر

او فرزند یکی از زنان کیم جونگ ایل به‌نام کو یونگ هی است. برادر بزرگ‌تر او کیم جونگ چول نام دارد که در 1981 به‌دنیا آمد اما کیم جونگ ایل، «اون» را برای جانشینی انتخاب کرد.

اطلاعات زیادی از کیم جونگ اون در دست نیست اما وی تا سال 1998 با یک نام مستعار در مدرسه‌ای انگلیسی‌زبان در برن سوئیس درس می‌خواند. بنا بر گزارش‌های موجود، او دانش‌آموز چندان موفقی نبود و بویژه در درس‌های ریاضی و علوم مشکل داشت. در مقابل، کیم جونگ اون، بهترین نمراتش را در درس‌های موسیقی و فنی‌وحرفه‌ای به‌دست آورده است.

برادر ناتنی بزرگ‌تر رهبر کره‌شمالی هم کیم جونگ نام از مادری به‌نام سونگ هی ریم در 1971 به‌دنیا آمد. وی در سال 2001 قصد داشت با یک پاسپورت جعلی وارد توکیو شود و به دیزنی‌لند برود، اما بازداشت و به همین دلیل از جانشینی پدر محروم شد. وی چند سال پیش در فرودگاه کوالالامپور مالزی به طرز مشکوکی به قتل رسید.

روز دوشنبه، 28 آذر 1390 (19 دسامبر 2011)، تلویزیون دولتی کره‌شمالی که ساعاتی قبل خبر درگذشت کیم جونگ ایل، «رهبر اعظم» این کشور را گزارش کرده بود، اعلام کرد که اون، ملقب به «وارث کبیر» جانشین پدر شده ‌است. مردم کره‌شمالی تقریبا تا دو سه سال مانده به مرگ «ایل» شناختی از پسرش اون نداشتند.

با مرگ رهبر سابق و به ‌قدرت‌رسیدن «اون» زمزمه‌هایی شنیده می‌شد که رهبر جوان، میراث پدر را کنار خواهد گذاشت. این بارقه‌ها اما خیلی زود پژمرده شدند. ابتدا، آزمایش موشکی اعتراض همسایه جنوبی، آمریکا و حتی روسیه و چین را به‌دنبال داشت. شورای امنیت سازمان ملل هم بلافاصله تشکیل جلسه داد و با سنگین‌تر کردن تحریم‌های کره‌شمالی، خط‌ و نشانی جدی برای رهبر جدید کشید. پس از آن بود که کیم جونگ اون نشان داد که هیچ از پدر و پدربزرگش کم ندارد. سومین آزمایش هسته‌ای تاریخ کره‌شمالی انجام شد تا اوضاع بیش از پیش پیچیده شود. پاسخ پیونگ‌یانگ به اعتراض‌ها و تهدیدهای آمریکا، تهدید به «حمله پیش‌دستانه هسته‌ای» بود. این وضعیت نشان می‌دهد که کره‌شمالی تحت رهبری کیم جدید همان راه قبلی را طی خواهد کرد.

زندگی شخصی

در 25 ژوئیه 2012 میلادی، رادیو دولتی کره‌شمالی برای اولین‌ بار تائید کرد کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور همسری به نام «ری سل جو» دارد. آن‌گونه که NBC گزارش داده است، ری سول جو - خواننده و رقاص پیشین
به عنوان همسر کیم جونگ اون است، اما زمان دقیق این ازدواج مشخص نیست. برخی نیز می‌گویند او مدل بوده است. نهاد‌های اطلاعاتی کره‌جنوبی با انتشار اسنادی مدعی شدند این ازدواج احتمالا در سال 2009 صورت گرفته و نخستین فرزند آنها در سال 2012 به‌دنیا آمده است. گفته می‌شود این فرزند به احتمال فراوان دختر است.

ری در سال 2012 چند بار در مجامع عمومی ظاهر شد. او در یک کنسرت با لباس سیاه و در مد شانل ظاهر شد. گفته شده ‌است او در حال گذراندن دوره دکترا در دانشگاه کیم ایل سونگ در رشته علوم است.

شباهت‌ها و افتراق با پدر

«اون» علاقه‌های مشترکی با پدرش دارد. او به سگ، ورزش و بسکتبال علاقه‌مند است. پدرش به مایکل جردن علاقه بسیاری داشت، گرچه جردن دعوت او را به دیدار از کره‌شمالی رد کرد. دنیس رادمن، بازیکن سابق بسکتبال در ان. بی. ای، نیز در مارس 2013 از کره‌شمالی دیدن کرد و با اون، دیدار کرد.

تحلیلگران بر این باورند که مدل موی رهبر فعلی کره‌شمالی به این دلیل انتخاب شده تا جراحی سروصورتش کمتر دیده شود. گفته می‌شود از زمانی که جانشینی کیم پسر تقویت شد، پزشکان کره‌شمالی با انجام جراحی پلاستیک تلاش کردند تا او هرچه بیشتر به پدرش شباهت داشته باشد. احتمالا این عمل به این دلیل انجام شد تا رهبر جوان بتواند از کاریزمای پدرش بهره ببرد.

در عین حال پسر در برخی رفتارهایش از پدرش کاملا تمایز دارد. در حالی‌که کمتر کسی مادر رهبر کنونی یعنی همسر سوم کیم پدر را دیده است، همسر رهبر جدید کره‌شمالی دست‌ در دست او در مراسم عمومی حاضر می‌شود. او در کنار دختران و پسران سرباز می‌ایستد و با آنها عکس یادگاری می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها