رییس سازمان انرژی اتمی گفت: وزیر امور خارجه احتمالا درباره برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و ۱ + ۵ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۵۵
صالحی: بدعهدی آمریکا گروه 1 +5 را گرد هم می آورد

به گزارش جام جم آنلاین ؛ علی اکبر صالحی در نخستین همایش ملی فناوری‌های کوانتومی در جمع خبرنگاران درباره احتمال برگزاری نشست وزیران امورخارجه ۱ + ۵ به علت بدعهدی‌های اخیر آمریکا، افزود: احساس من این است که احتمالا آقای ظریف درباره برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و ۱ + ۵ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اقدام خواهند کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: اساس صحبت بنده مربوط به نامه‌ای است که اخیرا وزیر امور خارجه به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگاشته است که نشان از پیگیری وزارت امور خارجه در مقابله با اقدامات ایذایی آمریکایی‌ها است.

صالحی تاکید کرد: ما اطمینان داریم عزیزان در وزارت امور خارجه در زمینه پیگیری اجرای برجام و جلوگیری از هرگونه اعمال فشار و جلوگیری از هر گونه اقدام برای مانع تراشی از اجرای موفق برجام تلاش خود را خواهند کرد.

انجام اولین آزمایش کوانتوم فوتون

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص دانش کوانتوم در کشور اظهار داشت: ما یک سال است که بر روی موضوع فناوری کوانتومی فعالیت می‌کنیم که حتی در این خصوص برای ایجاد مقطع فناوری کوانتوم در دانشگاه‌ها با وزارت علوم صحبت‌هایی داشته‌ایم.

وی افزود: بدین‌واسطه دانشجویان می‌توانند در حوزه فناوری کوانتوم تربیت شوند، زیرا این رشته با رشته‌های مختلفی همچون ارتباطات، محیط‌زیست، زیست‌شناسی و ... ارتباط دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: امیدوار هستیم که دولت و رئیس‌جمهور حمایت‌هایی در این زمینه داشته باشند، زیرا مقام معظم رهبری روی موضوع تمدن اسلامی تأکید دارند که وارد شدن به چنین موضوعاتی می‌تواند ما را به پیشرفت‌هایی برساند.

صالحی تصریح کرد: ما در صدد هستیم اولین آزمایش کوانتوم فوتون را انجام دهیم که این می‌تواند مهمترین گام‌ برای ورود به این تکنولوژی باشد.

به گفته وی، در حال حاضر بسیاری از مقدمات برای انجام این آزمایش فراهم شده و تجهیزاتی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک این آزمایش انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها