دزدان حرفه‌ای با سرقت خودرو، آن را در سایت اینترنتی آگهی کرده و از خریداران کلاهبرداری می‌کردند.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۰۸

به گزارش جام‌جم، سوم مرداد امسال ماموران گشت پلیس آگاهی در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد به یک دستگاه خودرو 206 مشکوک شده و با بررسی پلاک خودرو دریافتند خودرو 206 دارای سابقه سرقت از پایگاه پنجم پلیس آگاهی است. بلافاصله مأموران به راننده 206 دستور ایست داده، اما او اقدام به فرار از محل کرد. راننده طی یک تعقیب و گریز توسط مأموران دستگیر و خودروی سرقتی توقیف شد.

با انتقال راننده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، بلافاصله متهم به نام مهدی 25ساله به عنوان یکی از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که از سال 1385 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت و ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت .

صاحب خودرو 206 پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی، با شناسایی مهدی به عنوان سارق خودرویش، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته پیش خودرو 206 خود را برای فروش در سایت فروش اینترنتی آگهی کرده بودم که شخص ناشناسی با شماره تلفن همراه من تماس گرفت و خودش را به عنوان خریدار معرفی کرد. پس از توافق اولیه درخصوص قیمت خودرو با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم و مهدی با ظاهری آراسته به محل کارم آمد و در آنجا یکدیگر را ملاقات کردیم . پس از بازدید اولیه خودرو، به پیشنهاد این آقا و به بهانه اطمینان از سلامت بدنه خودرو به یک مغازه صافکاری در نزدیکی محل کارم رفتیم. ابتدا او از ماشین پیاده شد و به داخل مغازه صافکاری رفت اما پس از چند دقیقه، زمانی که از وی خبری نشد، من نیز به داخل مغازه رفتم؛ به محض ورود، ناگهان این شخص سوار خودرو شد و فرار کرد. پیش از آن زمانی که همراه متهم قصد سوار شدن به خودرو 206 را داشتیم، راننده یک خودرو پراید نیز پشت سر ما به راه افتاد و تا مقابل مغازه صافکاری آمد. پس از سرقت خودرو 206، راننده پراید نیز بسرعت از محل متواری شد .

این در حالی بود که کارآگاهان در تحقیقات دریافتند همزمان با سرقت خودرو، چند نفر با مراجعه به پلیس از مالک خودرو شکایت کرده‌اند.

این افراد در اظهاراتی مشابه گفتند: از طریق سایت اینترنتی، قصد خرید یک خودرو 206 را داشتیم. پس از تماس با شماره درج شده در آگهی و بازدید خودرو و توافق بر سر قیمت آن، مبلغی را بین سه تا چهار میلیون تومان به عنوان بیعانه به صاحب خودرو پرداخت و قولنامه خرید خودرو را تنظیم کردیم اما در همین زمان، صاحب خودرو به بهانه‌ای سوار خودرو شده و از محل فرار کرد .

متهم پرونده که پس از شناسایی توسط شکات چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، به سرقت پژو 206 و همچنین کلاهبرداری از خریداران خودرو اعتراف کرد .

با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفته بودند، کارآگاهان متوجه شدند متهم در شهرستان‌های بهارستان، گلستان و رباط‌کریم در شهرستان کرج نیز سرقت کرده است.

سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی متهم دوم پرونده به نام مهران 24 ساله ، کارآگاهان این پایگاه، با شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان اسلامشهر وی را دستگیر کردند ؛ این متهم نیز پس از انتقال به پایگاه پنجم آگاهی به همدستی و مشارکت در تمام سرقت‌ها اعتراف کرد.

وی گفت : برای کشف و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان، بویژه شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، با درخواست بازپرس پرونده عکس متهمان بدون پوشش در روزنامه چاپ می‌شود و از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها