کره شمالی بار دیگر اقدام به شلیک موشک به سمت سواحل شرقی کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۵۶

کره جنوبی با اعلام این‌که پرتاب موشک‌ روز شنبه صورت گرفت، افزود: این موشک‌ها از استان گنگون در کره‌شمالی پرتاب شده و بعد از طی مسافتی حدود 250کیلومتر در دریای ژاپن فرود آمده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت دفاع آمریکا نیز تائید کرده است کره‌شمالی سه موشک کوتاه‌برد به سمت سواحل جنوبی دریای کره پرتاب کرده است. پرتاب موشک‌ها در یک فاصله زمانی 30 دقیقه‌ای انجام شده است، اما به گفته ارتش آمریکا از میان سه موشک، پرتاب موشک اول و آخر ناموفق بود. موشک دوم نیز تقریبا بلافاصله بعد از شلیک منفجر شده است.

شلیک این موشک‌ها درحالی است که سربازان آمریکا و کره جنوبی در حال حاضر در مانور نظامی مشترکی شرکت دارند که عمدتا با شبیه‌سازی کامپیوتری پیش می‌رود. کره شمالی در ماه گذشته بعد از دو آزمایش موشک‌های بالستیک اعلام کرد که این موشک‌ها توانایی هدف قرار دادن تمامی شهرهای عمده آمریکا را دارند. پس از این اعلام از سوی کره شمالی، آمریکا به درخواست ژاپن و کره جنوبی و با حمایت چین از اعضای صاحب حق وتو شورای امنیت، تحریم‌های تازه و شدیدی را در این شورا علیه کره شمالی وضع کرد.

در پی شلیک سه موشک، روز شنبه ارتش آمریکا اعلام کرد این شلیک‌ها هیچ‌گونه تهدیدی برای جزیره گوآم یا حتی آمریکای شمالی نداشت. دولت چین نیز در آخرین تدابیر خود علیه پیونگ‌یانگ اعلام کرد از این پس اشخاص و شرکت‎های این کشور نمی‌توانند در خاک چین تجارت جدید آغاز کنند یا تجارت کنونی خود را گسترش دهند. وزارت تجارت چین همچنین به تجار چینی هشدار داده که در راستای اجرای قطعنامه پنجم آگوست شورای امنیت سازمان ملل از این پس هیچ درخواستی برای سرمایه‌گذاری در خاک کره‌شمالی پذیرفته نخواهد شد. دولت چین از اوایل ماه سپتامبر واردات زغال‌سنگ، آهن و سنگ‌آهن را از کره‌شمالی متوقف می‌کند که در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد. تدابیر تنبیهی علیه کره شمالی درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز از تلاش پیونگ‌یانگ برای تولید قطعات یک رآکتور هسته‌ای جدید خبر می‌دهد. وزیران خارجه کره جنوبی و روسیه در مسکو درباره مساله هسته‌ای شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کرده و هر دو طرف پیشبرد تحریم‌ها را خواستار شده‌اند. به گزارش ایرنا، کره شمالی تاکید کرده است که چین و روسیه در کنار آمریکا در حال تحریف حقایق هستند تا به این واسطه بتوانند تحریم‌ها را اجرا کنند.

در عین حال، طی اقدامی بی‌سابقه، هواپیماهای استراتژیک ارتش روسیه بر فراز مناطقی در اقیانوس آرام، دریای ژاپن و دریای چین شرقی به گشت‌زنی پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها