از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون، هم افراد نیازمند وجود داشته‌اند و هم خیرینی که میل به کمک رسانی داشته‌اند. فرد معلول و ناتوان در شرایطی نیست که بتواند خود را براحتی اداره کند، اما خوشبختانه در نهاد بسیاری از انسان‌ها حس وظیفه شناسی و نوعدوستی نهاده شده و فراوانند اشخاصی که میل به دستگیری همنوع خود دارند. در هر سرزمینی، با هر طرز تفکری و هر رنگ پوستی، انسانیت بر همه چیز غلبه می‌کند و دوستی و عشق به همراه می‌آورد. در اینجا به چند بنیاد خیریه اشاره می‌کنیم که در کشورهای مختلف به یاری انسان‌های نیازمند می‌شتابند. این بنیادها کاملا خیریه‌اند و به یاری نیکوکاران گردانده می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۸۸

بنیاد مالاریا: مالاریا خطرناک‌ترین بیماری در کشورهای کم درآمد است و حدودا سالانه 600 هزار قربانی می‌گیرد. واکسن مالاریا زودتر از سال 2017 در دسترس بیماران قرار نخواهدگرفت. به همین دلیل بنیاد مالاریا AMF به طرق مختلف سعی در پیشگیری و پوشش دادن بیماران دارد. در همین خصوص به کودکانی که در معرض پشه‌ها قراردارند، تختخواب‌هایی با پشه بند ارائه می‌کند. خاصیت پشه بندها به گونه‌ای است که اگر پشه‌ها قصد ورود داشته باشند کشته خواهندشد. همین کار تاکنون از ابتلای بسیاری از کودکان جلوگیری کرده است.

کنترل تب حلزون: تب حلزون از نوعی کرم انگلی به وجود می‌آید و موجب عفونت دستگاه گوارش و ادراری می‌شود. کرم انگلی کپلک خون بسیارخطرناک است و بسرعت شیوع پیدا می‌کند. به همین دلیل سازمان SCI برای مبارزه با آن تاسیس شده و اهم فعالیت خود را متوجه آفریقا کرده، زیرا این بیماری در آن منطقه جا شیوع دارد.

سازمان ضدانگل: متاسفانه در کشورهای فقیر، انگل از طریق آب و خاک آلوده زیاد به بدن کودکان منتقل می‌شود. به همین دلیل سازمان ضدانگل DtWI تلاش می‌کند قرص‌های ضدانگل را رایگان به دست کودکان برساند. بخش مهم هزینه‌های این سازمان به حمل و نقل قرص‌ها معطوف می‌شود.

بینایی بخش: همان‌طور که از اسمش پیداست این سازمان برای بهبود و نجات بینایی تلاش می‌کند. در کشورهای فقیر، انگل‌ها و عفونت‌هایی شایعند که به از دست دادن بینایی می‌انجامند. تلاش این سازمان برای کنترل چنین مواردی است و آن گونه که از نتایج ارائه شده برمی‌آید تاکنون توانسته در جلوگیری از شیوع عفونت، انگل و حفظ بینایی کودکان عملکرد موفقی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها