سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳۳

برای ارتباط بیشتر با ضمیمه فناوری روزنامه جام‌جم، کانال کلیک را در تلگرام به آدرس clickjamejam@ دنبال کرده یا نظرات خود را به حساب کاربری click_ jamejam@ در تلگرام ارسال کنید.

محمدرضا شهبال سده اصفهان

آقای پورخصالیان ما در خیلی چیزها مثل مواردی که شما گفتید در دنیا اول هستیم. مقاله خوبی بود. (اشاره به مطلبی با عنوان روایت کارشناس کلیک از خدمات الکترونیکی که در تاریخ 8 مرداد چاپ شد).

محمدعلی پورخصالیان: متشکر از حسن نظر شما به نوشته من. امید و هدف از انعکاس کاستی‌ها برطرف شدن آنهاست و حرکت به سوی ترقی که با همت و اراده همه محقق می‌شود. در حوزه فناوری اطلاعات و بخصوص در میان جامعه مهندسان کشورمان تمایل زیادی به مطالعه محتوای ترجمه‌ای وجود دارد و این تمایل به دلیل همین حجم بالای استقبال مخاطبان اخبار فناوری است و دلایل دیگری در رسانه‌ها نیز وجود داد. از این‌که مسائل داخلی را پیگیری و در مورد آن نظر خود را اعلام می‌کنید از شما سپاسگزارم.

حمید قادری‌پور از گچساران

قصد نصب ویندوز 10 از طریق فلش USB را دارم، بعد از انجام مراحل انتقال فایل ویندوز (iso) از طریق نرم‌افزار RUFUS به حافظه فلش و همچنین فعال کردن گزینه
USB HDD در قسمت بایوس، عملیات نصب ویندوز انجام نمی‌گیرد و با پیغام invalid partition table مواجه می‌شوم. لطفا راهنمایی کنید.

این مشکلات می‌تواند چند دلیل داشته باشد که همگی به بایوس رایانه و تنظیمات بوت مربوط می‌شوند. اگر مدل مادربورد رایانه خود را ذکر می‌کردید، می‌توانستیم دقیقا به شما بگوییم در کدام بخش کدام موارد را تغییر دهید، اما در شرایط فعلی به ناچار باید کلیات را عرض کنیم.

بایوس مادربورد را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. در بسیاری از موارد هنگامی که قصد دارید ویندوز را روی هارد SSD نصب کنید، ممکن است این خطا نمایش داده شود که با به‌روزرسانی بایوس و شناسایی کامل هارد توسط رایانه، مشکل رفع می‌شود.

در تنظیمات بایوس در بخش‌های Integrated Peripherals گزینه‌هایی مشابه USB Legacy و USB Storage را فعال کرده، ترتیب اولویت بوت رایانه را نیز روی HDD قرار دهید و در ادامه هنگام بوت شدن رایانه کلید F12 (یا کلید دیگری که به منوی بوت اختصاص دارد) را فشار داده و از منوی بوت گزینه HDD+ یا
USB-HDD را به‌جای حافظه فلش و دیگر موارد مرتبط با USB انتخاب کنید. در ادامه از منوی بعدی گزینه مربوط به حافظه فلش یو‌اس‌بی را انتخاب و مراحل نصب را دنبال کنید.

حسین صابری از تبریز

امن‌ترین شبکه اجتماعی کدام است؟

سوال جالبی پرسیدید، اما باید بگوییم پاسخی برای این سوال وجود ندارد، چراکه تعریف شما از امنیت می‌تواند به این سوال پاسخ دهد. در حالت کلی اگر امنیت اطلاعات رد و بدل شده در شبکه‌های اجتماعی را ملاک قرار دهید، تقریبا تمام این شبکه‌ها امن هستند و برخی از آنها که ادعا می‌کنند اطلاعات تبادل شده به‌صورت رمزنگاری شده میان کاربران منتقل می‌شود کمی امن‌تر هستند، اما همان‌طور که در اخبار نیز مشاهده می‌شود، همین اطلاعات رمزنگاری شده نیز در صورت نیاز توسط سازمان‌های جاسوسی رمزگشایی می‌شود.

در هر حال چنانچه یک شبکه 9/99 درصد امن باشد نیز ممکن است سهل‌انگاری شما موجب سرقت نام کاربری و رمز عبورتان شده و در نتیجه سرقت اطلاعات شخصی شما در شبکه اجتماعی مربوط را به همراه داشته باشد. در این شرایط امنیت هیچ شبکه‌ای با دیگری تفاوت ندارد، چراکه یک اشتباه کوچک می‌تواند به سرقت اطلاعات شما منجر شود. اگر کمی موشکافانه‌تر به این مساله و شبکه‌های اجتماعی نگاه کنیم نیز خواهیم دید بسیاری از این شبکه‌های پرطرفدار و محبوب در خارج از کشور قرار دارند و مشخص نیست چه افرادی و با چه اهدافی به اطلاعات شخصی کاربران در این شبکه‌ها دسترسی دارند یا این اطلاعات در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد. پس در این شرایط و با این نگاه هر شبکه اجتماعی که مشخص نباشد با اطلاعات کاربران خود چه می‌کند یا نظارت مستقیمی توسط دولت‌ها در هر کشور روی آن وجود نداشته باشد، می‌تواند یک شبکه ناامن به شمار برود.

شاهین‌ طرفی از اهواز

آیا اجازه ‌دارم ‌از مطالب کانال‌ کلیک ‌در کانال ‌خودم ‌استفاده‌ کنم؟

هدف ما انتشار محتوا برای همه کاربران است و خوشحال می‌شویم کاربران بیشتری از این محتوا بهره‌مند شوند. انتشار مطالب کلیک در دیگر کانال‌ها نیز مانعی ندارد، اما به ‌دلیل رعایت اخلاق و حقوق مالکیتی موسسه مطبوعاتی جام‌جم، منبع مطالب در زیر هر مطلب ذکر شده و بازنشر مطالب بدون دخل و تصرف در محتوا انجام شود.

نادر قاسمی نژاد از اراک

لطفا بفرمایید در تلگرام چگونه می‌شود شماره موبایل فردی در کشوری دیگر را به عنوان مخاطب افزود و برای این منظور تنظیمات خاصی می‌طلبد و آیا هزینه اضافه‌تر از معمول دربر دارد؟

خوشبختانه افزودن مخاطب در تلگرام هیچ هزینه‌ای ندارد که بخواهد اضافه‌تر از معمول باشد. تنظیمات خاصی نیز برای انجام این کار نیاز نیست و شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به منوی اصلی، روی Contacts فشار دهید و در ادامه از بالا- سمت راست روی گزینه افزودن مخاطب که به‌وسیله آیکون علامت جمع نشان داده شده، فشار دهید.

در صفحه افزودن مخاطب جدید پس از وارد کردن نام و نام خانوادگی باید کشور مربوط به شماره همراه مخاطب را انتخاب کنید یا با وارد کردن کد کشور به‌جای کد پیش‌فرض که روی 98+ است، منتظر بمانید تا در لحظه کشور مربوطه نیز تغییر یابد. در پایان نیز شماره را به‌صورت کامل وارد کرده و به مخاطب پیام دلخواهتان را ارسال کنید و حتی در صورت امکان انتخاب تماس صوتی، تماس کاملا رایگان صوتی نیز برقرار کنید.

فرهنگ واژگان

CDN

مخفف Content Delivery Network به معنای شبکه تحویل محتوا، شامل مجموعه‌ای از سرورهای توزیع محتوا در اینترنت است که وظیفه تحویل صفحات وب و دیگر محتوا همچون عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های صوتی به کاربران را برمبنای کمترین فاصله مکانی از کاربر برعهده دارند.

این روش تحویل محتوا (کمترین فاصله سرور توزیع‌کننده محتوا تا کاربر) موجب می‌شود دسترسی به اطلاعات با سرعت بیشتری انجام گرفته و در مدتی کوتاه‌تر اطلاعات موردنظر در اختیار کاربران قرار داده شود. همچنین از دیگر مزایای شبکه‌های تحویل محتوا، جلوگیری از حملات هکرها روی سرورهای
سایت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها