دستیارهای صوتی روی دستگاه‌های هوشمند گاهی آنقدر که انتظار می‌رود محبوب نیستند و ممکن است برخی کاربران هیچ‌گاه تمایلی به استفاده از آنها نداشته باشند. نمونه بارز این عدم تمایل در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی مجهز به دستیار هوشمند گوگل قابل مشاهده است!
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳۱

بسیاری از کاربران (بیش از 90 درصد کاربران ایرانی) هیچ استفاده‌ای از این دستیار صوتی ندارند و فعال بودن آن بجز مصرف منابع دستگاه و اجرای مزاحمت‌آمیز، هیچ منفعت دیگری برای کاربر ندارد.

همچنین در کشورهایی که ارائه فرمان‌ها به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های پشتیبانی شده توسط دستیار هوشمند براحتی امکان‌پذیر است نیز به دلایل متعددی همچون نیازمندی به اعلام فرمان‌ها با صدای بلند از این دستیار کمکی درخواست نمی‌شود.

چنانچه شما نیز یک دستگاه هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید در اختیار دارید و می‌خواهید یک‌بار برای همیشه قابلیت اجرای فرمان‌های صوتی را غیرفعال کنید، کافیست از این روش کمک بگیرید:

از فهرست برنامه‌های نصب شده در دستگاه، اپلیکیشن Google را اجرا کنید. (چنانچه این اپلیکیشن در میان آیکون‌های اپلیکیشن‌ها قابل مشاهده نیست، کلید Home روی دستگاه هوشمندتان را فشار داده و نگه دارید تا اپلیکیشن اجرا شود)

از بالا- سمت چپ صفحه روی آیکون منوی اصلی فشار دهید.

گزینه Voice را پیدا کرده و روی آن فشار دهید.

در ادامه روی گزینه Ok Google detection فشار دهید و در پایان کلید مقابل Say Ok Google را در وضعیت غیرفعال قرار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها