کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت است که در ویندوز 8 به خدمت کاربران این سیستم‌عامل درآمد و اکنون در ویندوز 10 به یکی از مهم‌ترین ابزارهای کمک‌رسان به کاربر برای تسریع در انجام امور تبدیل شده است. این دستیار صوتی در ابتدای راه‌اندازی خود نام شما را می‌پرسد و در ادامه همواره شما را با این نام می‌شناسد و به همین نام نیز صدا می‌زند. به‌عنوان مثال چنانچه نام خود را «امیر» معرفی کرده باشید همواره شما را به همین نام صدا می‌زند و هنگام یادآوری قرارهای ملاقات، خوشامدگویی و هر صحبت دیگر نیز نام امیر را به شما اختصاص می‌دهد. در این شرایط چنانچه قصد داشته باشید نام دیگری برای خود برگزینید یا هویت جدیدی را به کورتانا معرفی کنید ‌باید از یک ترفند کمک بگیرید.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳۰

روی آیکون کورتانا در نوار وظیفه ویندوز (کنار فرم جست‌وجو) کلیک کنید یا کلیدهای ترکیبی Win + S را فشار دهید.

از بالا- سمت چپ روی آیکون دفترچه یادداشت کلیک کنید.

روی گزینه About Me کلیک کنید.

در ادامه روی Change my name کلیک کرده و نام جدید خود را به‌دلخواه در کادر به‌نمایش درآمده وارد کنید.

برای تائید نام وارد شده روی گزینه Enter کلیک کنید.

اکنون می‌توانید با کلیک روی گزینه Hear how I’ll say it پیش‌نمایشی از نام جدید خود را که با صدای کورتانا پخش می‌شود، گوش کنید و در صورت تائید روی گزینه Sounds good کلیک کنید.

در پایان با کلیک روی گزینه Done عملیات آشناسازی هویت جدید با کورتانا به اتمام رسیده و از این پس کورتانا شما را با نام جدیدتان صدا خواهد زد.

دستیار صوتی کورتانا در ابتدای راه‌اندازی خود نام شما را می‌پرسد و در ادامه همواره شما را با این نام می‌شناسد و به همین نام نیز صدا می‌زند. به‌عنوان مثال چنانچه نام خود را «امیر» معرفی کرده باشید همواره شما را به همین نام صدا می‌زند

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها