یک فروند خمپاره شلیک شده از سوی گروه تروریستی داعش به محل پخش زنده شبکه العالم در جبهه های آزادسازی شهر تلعفر اصابت کرد و خودروی پخش زنده شبکه به طور جزئی آسیب دید.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۵۸
اصابت خمپاره داعش به محل پخش زنده شبکه العالم

به گزارش جام جم آنلاین،حیدر قاسم، خبرنگار العالم در گزارش زنده از نبرد نیروهای عراقی با عناصر گروه تروریستی داعش در تلعفر گفت: گروه تروریستی داعش به علت ناامیدی از امکان فرار از شهر به طور پراکنده و بی هدف به اطراف شهر خمپاره شلیک می کند که یکی از خمپاره های مذکور به نزدیکی محل استقرار خودروی پخش زنده شبکه اصابت کرد و باعث وارد آمدن خسارت جزئی به آن شد.

حیدر قاسم که در خط مقدم نبرد برای آزادسازی تلعفر حضور دارد تأکید کرد نیروهای عراقی وارد برخی از محله های شهر شده و حداقل 10 عنصر داعش از جمله سه سرکرده بارز این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده و شمار زیادی از مقرهای آن را نابود کرده اند. نیروهای عراقی همچنین چند انبار سلاح و مهمات این گروه تروریستی را به کنترل خود درآورده اند و عناصر تروریستی به مرکز شهر فرار کرده اند.

خبرنگار العالم افزود: تانک های نیروهای عراقی به نبرد پیوسته اند و مواضع داعش در داخل تلعفر را هدف قرار می دهند، همچنین پرواز هواپیماهای نیروی هوایی عراق بر فراز شهر همچنان ادامه دارد.

حیدر قاسم درباره سلاح های مورد استفاده داعش و روش های نبرد این گروهک تروریستی گفت: داعش از سلاح های مختلف به طور ویژه خمپاره استفاده می کند. استفاده از تک تیراندازها، مین گذاری ها و خودروهای بمب گذاری شده روش های اصلی این گروهک در مقاومت در مقابل نیروهای عراقی است. این در حالی است که شمار زیادی از خودروهای بمب گذاری شده داعش منهدم شده اند. از دیگر سلاح های داعش، می توان به موشک های دست ساز اشاره کرد.

خبرنگار العالم، شمار عناصر این گروهک تروریستی در تلعفر را حدود 1500 تا 2000 نفر دانست و تأکید کرد نیروهای عراقی بیش از 20 روستا و بخش های بیابانی تلعفر را که بخش اعظم حومه آن را تشکیل می دهد آزاد کرده اند.

حیدر قاسم خاطرنشان کرد: تنها راه باقیمانده برای عناصر داعش در شهر باقی رویارویی با مرگ است و نیروهای عراقی، بارها از طریق بلندگو به عناصر داعش به ویژه عناصر محلی آن اعلام کرده اند که هرکس سلاحش را زمین بگذارد براساس قانون با وی رفتار خواهد شد و به جای رویارویی با مرگ، به دستگاه قضایی عراق تحویل داده خواهد شد.

از سوی دیگر، سرلشکر عبدالامیر رشید یار الله فرمانده نیروهای ویژه عراق اعلام کرد نیروهای پلیس فدرال عراق و حشد شعبی روستای ملا جاسم در حومه تلعفر را آزاد کردند و وارد محله الکفاح در بخش شمالی شهر شدند و پس از به هلاکت رساندن شمار زیادی از عناصر داعش، پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز درآوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها