برنامه «دور یک میز» رادیو ورزش با حضور سید غلامرضا کمانه، نائب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی و شیما سادات مصطفوی پور، دبیر هیئت ورزش های همگانی استان تهران به بررسی سند تحول فدراسیون ورزش های همگانی پرداخت.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۲۰
بررسی سند تحول فدراسیون ورزش های همگانی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ سید غلامرضا کمانه، نائب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی پیرامون سند تحول فدراسیون ورزش های همگانی اظهار کرد: ۱۲ سال پیش نظام جامع ورزش کشور مصوب و مقرر شد تمام قوانین براساس نظام جامع ورزش کشور باشد ولی بسیاری از آن انجام نشد. سند تحول ورزش های همگانی در دو قسمت نوشته شده است. قسمت اول در سال ۹۵ ابلاغ گشت که استان ها از ۳۸ طرح ابلاغی عمده طرح ها را پیاده کردند. وزارت ورزش، فدراسیون ها، شهرداری ها، دانشگاه ها و ... در تهیه این سند دخیل بودند و از ظرفیت آنها استفاده شد. اسناد بالا دستی ما چشم انداز ۱۴۰۴ ، برنامه پنجم توسعه و پیش نویس برنامه ششم توسعه بود. در ضمن در این سند به بودجه دولتی تکیه نشد. در سند تحول ریل گذاری تمامی ظرفیت های ورزش کشور مطرح شده است.
کمانه در رابطه با آمایش سرزمین در سند تحول فدراسیون ورزش های همگانی توضیح داد: برش استانی این طرح براساس آمایش سرزمین تهیه شد. برای مثال در مازندران و گیلان چه رشته های ورزشی را بیشتر می توان توسعه داد؛ ورزش طبیعی چه نقشی دارد؛ از موقعیت ساحل و جنگل برای توسعه ورزش همگانی چه استفاده ای می توان کرد و این ظرفیت ها چقدر به ما کمک می کنند. این نقشه در سند تحول پیاده و به استان ها ابلاغ شد. سال گذشته قسمت اول سند تحول ابلاغ شد که ۲۰ استان بطور کامل و ۱۰ استان مراحل مقدماتی را انجام دادند. همچنین در ۱۸ استان جاده سلامت توسط شهرداری ها احداث شد.
وی در مورد چگونگی جلوگیری از موازی کاری با شهرداری ها گفت: در قالب تفاهم نامه ای بسیاری از این موارد حل شده است. یک برنامه جامع نوشته شده و برش استانی در قالب برنامه و تقویم واحد هر استان قرار داده شده است تا از موازی کاری پرهیز شود.
شیما سادات مصطفوی پور، دبیر هیئت ورزش های همگانی استان تهران در خصوص بحث آموزش در سند تحول ورزش های همگانی بیان کرد: سند تحول مسیر را برای همه روشن کرده است و از این جهت یک خرق عادت بشمار می رود. در این زمینه جهات مختلف ورزش همگانی مورد بررسی قرار گرفت و سال ها روی آن کار شد. آموزش در این حوزه نقش بسزایی دارد. زمانی که طرح توسعه ورزش همگانی کارمندان دولت و خانواده هایشان مطرح و مسابقات برگزار شد؛ نقطه عطف و گام بلندی در این راستا بود. کارمندان در سازمان های مختلف جمعیت بزرگی هستند که بهانه ای برای ورزش می خواهند. این سند به مدیران سازمان ها یادآوری کرد که باید کارمندان به ورزش بپردازند و رقابت کنند چون ورزش برای بالا بردن بهره وری و سلامت منابع انسانی حائز اهمیت است.
مصطفوی پور در مورد اهمیت ایجاد انگیزه ورزش در کارمندان گفت: برای اینکه احساس نیاز بوجود آید باید انگیزه را بالا برد. همانطور که کلاس های ضمن خدمت برای آموزش کارمندان برگزار می شود؛ برای ورزش هم باید برگزار شود و ساعت های مختلفی به ورزش اختصاص داده شود. سبد کالاهای ورزشی و تشویق افرادی که در مسابقات شرکت می کنند از طریق کارانه یا پاداش از جمله این مشوق ها هستند.
برنامه «دور یک میز» کاری از گروه علوم ورزشی با اجرای محسن ابوفاضلی و کارشناسی محمدرضا منصوریان از رادیو ورزش پخش شد. این برنامه هر شب به جز شنبه ها و یکشنبه ها ساعت ۲۱,۰۵ به مدت ۲۵ دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها