وزیر امور خارجه با اشاره به این‌که حفظ برجام و جلوگیری از بدعهدی آمریکا اولویت ماست، گفت: نباید اجازه دهیم آمریکا برجام را با هزینه ایران اجرا یا نقض کند.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۷۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما اظهار کرد: آمریکا زمانی می‌تواند در جامعه جهانی موفق شود که بتواند جمهوری اسلامی را به عنوان طرف بدعهد نشان دهد و ما زمانی می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم که نشان دهیم جمهوری اسلامی ضمن داشتن انتخاب‌ها و فرصت‌های متعدد به تصمیمات و تعهدات قبلی خود متعهد است.

وزیر امور خارجه گفت: مشاوران دولت جدید آمریکا تاکید می‌کنند که اگر آمریکا بخواهد از برجام خارج شود به انزوای این کشور در دنیا می‌انجامد و این واقعیتی است که می‌توان با برنامه‌ریزی درست ما و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی اروپا و همکاری بیشتر اتحادیه اروپا در زمینه اجرای برجام، عدم خروج آمریکا را تضمین کرد.

وی افزود: تاثیر منفی خروج آمریکا بسیار بیشتر از تاثیر منفی برای ایران است، از این رو منافع ایران از برجام با حضور آمریکا یا بدون آن برقرارخواهد بود.

ظریف اظهار کرد: اروپایی‌ها در شرایط فعلی تمایل دارند اجرای برجام را ادامه دهند آن هم بدون توجه به سیاست‌های لحظه‌ای آمریکا برای خروج از برجام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها