یک گروه حامی انتشار اطلاعات در آمریکا با طرح دادخواستی، دولت ترامپ را به مخفی‌کاری در زمینه انتشار اخبار کاخ‌سفید متهم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۰۶
مخفی‌ کاری ترامپ در انتشار اخبار کاخ‌سفید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ یک گروه حامی انتشار اطلاعات از دولت ترامپ به دلیل ممانعت از شفاف سازی اخبار کاخ سفید شکایت کرد.

گروه «پابلیک سیتیزن» (شهروندان عمومی) یک گروه حامی انتشار اطلاعات است که با طرح دادخواستی، دولت ترامپ را به مخفی کاری در زمینه انتشار اخبار کاخ سفید متهم کرده است.

این گروه مدافع اعلام کرده دولت ترامپ حتی از انتشار اخباری درباره افراد و گروه‌های تجاری و صنعتی که به کاخ سفید می‌آیند، خودداری می‌کند. این اقدام غیرقانونی و اشتباه است.

«پابلیک سیتیزن» بار‌ها از سرویس مخفی درخواست کرده که اخبار و اطلاعات درباره آژانس‌های اجرایی در محوطه کاخ سفید شامل دفتر مدیریت و بودجه و شورای کیفیت محیط زیست و همچنین افراد و گروه‌هایی که از آنجا بازدید می‌کنند را در اختیار آن‌ها قرار دهند. اخبار این بخش‌های کاخ سفید باید در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار بگیرد. با این حال، بررسی‌های این گروه مدافع حاکی از آن است که کارکنان دولت ترامپ به رغم دیدار با گروه‌های مختلف تجاری و صنعتی در داخل کاخ سفید از انتشار اخبار آن جلوگیری می‌کنند.

بر اساس آنچه در دادخواست «پابلیک سیتیزن» آمده است: دولت ترامپ با پیش کشیدن موانع قانونی و اینکه این اقدام موجب تهدید احتمالی امنیت ملی می‌شود، درخواست این گروه حامی آزادی بیان را رد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها