سریال تلویزیونی «پاهای بی‌قرار» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی با حضور مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه پنج و دیگر مدیران این شبکه، بازیگران و عوامل سریال، ظهر دیروز با تصویربرداری صحنه‌ای در تعمیرگاهی در سال 57 واقع در شهرک سینمایی غزالی کلید خورد. این سریال در سه فصل زمان حال و گذشته برای شبکه پنج تولید می‌شود و یک ملودرام عاشقانه است.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۷۶
پاهای بی‌قرار؛ یک ملودرام عاشقانه و معمایی

به گزارش جام‌جم، سریال تلویزیونی پاهای بی‌قرار در 60 قسمت به قلم بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان برای شبکه پنج تولید می‌شود. این سریال داستان رویارویی دو خانواده را نشان می‌دهد و قربانیانش فرزندان آن خانواده‌ها هستند. مبارزه با اعتیاد و فساد اقتصادی از دیگر بخش‌های محوری این مجموعه است. مسعود رایگان، پانته‌آ بهرام، آرش مجیدی، حمید گودرزی، لیندا کیانی، مهرانه مهین‌ترابی، شاهرخ استخری، سیروس همتی، مهدی صبایی، افسانه ناصری، سمیرا حسن‌پور و ... در این سریال بازی می‌کنند.

تحکیم بنیان خانواده

غلامرضا الماسی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج درباره تولید این اثر گفت: در ساخت هر اثری قصه حرف اول را می‌زند و ما هم به دنبال داستان‌هایی هستیم تا بتوانیم مخاطب را با خودمان همراه کنیم. در مجموعه تلویزیونی پاهای بی‌قرار به مفاهیمی همچون تحکیم بنیان خانواده، مفاسد اقتصادی و سبک زندگی می‌پردازیم. فصل دوم این سریال در سال‌های 57 تا 64 می‌گذرد و در آن به انقلاب، جنگ و ... هم اشاره می‌شود.

وی درباره انتخاب منوچهر هادی برای کارگردانی این اثر گفت: به دنبال کارگردانی جوان و خوشفکر بودیم که با انرژی یک سریال 60 قسمتی را کارگردانی کند. بعد از جمع‌بندی‌ها به منوچهر هادی رسیدیم که گزینه مناسبی است. براساس شخصیت‌های قصه، بازیگرانی هم انتخاب شده‌اند که برای مخاطب باورپذیر باشند.

یک ساختار متفاوت

ایرج محمدی، تهیه‌کننده پاهای بی‌قرار هم درباره تولید این مجموعه گفت: تلاش معاونت سیما، مرکز سیما فیلم و همه شبکه‌ها این است که آثار نمایشی متفاوت باشد و بوی کهنگی ندهد. بنابراین تلاش می‌کنیم داستان‌های جدید را روایت کنیم. مجموعه پاهای بی‌قرار، بین تمام ملودرام‌هایی که مخاطب دیده و حتی ملودرام‌هایی که خودم ساخته‌ام، متفاوت است. دلیل تفاوت، هم قصه و ساختار آن است. سعی کرده‌ایم از فلاش‌بک‌ها و فلاش‌فورواردها استفاده کنیم تا برای مخاطب جذاب باشد.

وی عنوان کرد: این مجموعه یک ملودرام عاشقانه معمایی است و از نگاه آسیب‌شناسانه به خانواده‌ها غافل نشده‌ایم. همچنین نگاه تازه‌ای به مسائل اقتصادی و اعتیاد داشته‌ایم. طبق برنامه‌ریزی تولید این سریال تا ده ماه زمان می‌برد.

این تهیه‌کننده با اشاره به کارگردانی سریال گفت: منوچهر هادی کارش را از تلویزیون شروع کرده و در طول این سال‌ها سیر تکاملی داشته است. ضمن این‌که ما چند سال است که رفیق هستیم. قرار بود یک فیلم سینمایی بسازیم که به تعویق افتاد و من طرح مجموعه پاهای بی‌قرار را به او پیشنهاد دادم که به قول خودش یکی از درام‌های موفق در چند سال اخیر بوده که به او پیشنهاد شده است.

تعدد لوکیشن‌ها و بازیگران

منوچهر هادی، کارگردان سریال درباره این مجموعه گفت: می‌توانم بگویم از زمانی که حرفه کارگردانی را شروع کرده و قبل از آن که دستیار بودم، فقط چند مورد خاص دیده ام که قصه‌های جذاب داشته باشند. سریال پاهای بی‌قرار داستان جذابی دارد که بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان به زیبایی به نگارش درآورده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این سریال تعدد لوکیشن‌ها و بازیگران است که به جذابیت‌های کار افزوده است. خودم قصه‌های آپارتمانی را دوست ندارم و مردم هم چه گناهی کرده‌اند که 60 قسمت فقط در و دیوار خانه‌ها را ببینند.

وی درباره انتخاب بازیگران نقش‌هایی مثل مالک که زمان گذشته آن را آرش مجیدی بازی می‌کند و در زمان حال مسعود رایگان این نقش را به عهده دارد، توضیح داد: برای انتخاب بازیگران سعی کردیم کسانی را انتخاب کنیم که شبیه باشند. البته مهدی صبایی و سیروس همتی را که در آستانه میان‌سالگی هستند با گریم به زمان گذشته نزدیک کرده‌ایم و زمان حال را هم خودشان بازی می‌کنند.

هادی درباره این‌که آیا به اتفاقات سیاسی کشور هم در سال‌های 57 تا 64 خواهند پرداخت، توضیح داد: تمرکز کار روی بخش عاشقانه‌ها و روابط آدم‌هاست و مسائلی سیاسی روز در سایه است. می‌توانم در یک جمله بگویم سریال پاهای‌بی‌قرار، یکی از بهترین کارهای تلویزیون در چند سال اخیر خواهد بود.

راز شخصیت‌ها

بابک کایدان، یکی از نویسندگان سریال درباره شکل‌گیری آن گفت: آذر 95 بود که همراه آقایان محمدی و محمدنژادیان جلسه گذاشتیم. با توجه به این‌که طرح قصه دو سه سال قبل نوشته شده بود، آن را به‌روز کردیم. سعی کرده‌ایم قصه‌ای ملودرام عاشقانه در بستر اجتماعی باشد. شخصیت‌ها تک بعدی نیستند و هر کدام رازهای خودشان را دارند.

وی تاکید کرد: هشت تا 9 ماه است که نگارش فیلمنامه‌ شروع شده و یک ماه دیگر تمام می‌شود. تلاش کردیم فیلمنامه قبل از کلید زدن آماده باشد تا کارگردان و بازیگران به کار اشراف داشته باشند که خوشبختانه این اتفاق افتاد و فقط بخش کمی از کار باقی مانده است.

رقابت سخت

مهدی محمدنژادیان، دیگر نویسنده سریال نیز توضیح داد: هدف اصلی ما نگارش یک اثر نمایشی جذاب بود که بتواند تلویزیون را به روزهای اوجش برگرداند. البته با هجوم سریال‌های ماهواره‌ای و اشغال کردن زمان مخاطب، رقابت خیلی سخت شده است. مخاطبان در سریال پاهای بی‌قرار می‌توانند مقولاتی همچون عشق، انتقام، پیام‌های اجتماعی، تقابل و رویایی دو نسل و مشکلات اجتماعی را ببینند.

سید سریال هستم

سیروس همتی، بازیگر سریال درباره نقشش گفت: در این سریال نقش سید را بازی می‌کنم. قبل از پذیرش هر کاری به قصه، کارگردان و نقش، توجه زیادی می‌کنم. مجموعه پاهای بی‌قرار همه این ویژگی‌ها را دارد. من همیشه کنار نقش اول سریال یعنی مالک هستم و در هر سه فصل سریال خودم با گریم حضور دارم. گریم‌های متفاوت و بودن در زمان معاصر و حال برایم جذاب است.

نگاه ویژه به مفاسد اقتصادی

مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه پنج درباره تولید مجموعه پاهای بی‌قرار، گفت: این مجموعه داستان دو خانواده را روایت می‌کند. برخی تولیدات با موضوعات خانوادگی تک‌بعدی است، اما این اثر دو جهت بیرونی دارد؛ اول به مفاسد اقتصادی می‌پردازد که این روزها زیاد درباره‌اش می‌شنویم و دیگر این‌که نگاهی دارد به تحولات انقلابی و سیاسی اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60. تولید این سریال تا ده ماه طول می‌کشد.

وی ادامه داد: تولید کارهای تاریخی به لحاظ تولید و گریم بسیار سنگین است. به غیر از پاهای بی‌قرار، سریال «از یادها رفته» هم تاریخی است. البته تولیدات دیگر شبکه پنج هم کلید خورده است.

نادر؛ شیرینی‌فروش عاشق

حمید گودرزی درباره نقشش در این مجموعه گفت: در پاهای بی قرار نقش نادر را بازی می‌کنم که شیرینی‌فروشی دارد تا این‌که درگیر ماجراهای عشق و عاشقی و عاطفی می‌شود.

وی درباره همکاری‌اش با منوچهر هادی افزود: من در اولین فیلم منوچهر هادی با نام قرنطینه بازی کردم. خوشحالم بار دیگر با این کارگردان کار می‌کنم. همکاری با این کارگردان و ایرج محمدی برایم اتفاق خوشایندی است، زیرا هر دو در کار حرفه‌ای هستند. گودرزی عنوان کرد: به نظرم تولید مجموعه تلویزیونی پاهای بی‌قرار، یک اتفاق خوب در شبکه پنج است و حتما مخاطبان، سریال را دوست خواهند داشت.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها