نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن قزوین – قم از پروژه‌های بسیار ضروری و کلیدی استان است که در پی جذب اعتبار مورد نیاز هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۲۷

به گزارش تسنیم،داود محمدی درباره پروژه های ریلی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به قرارگیری استان قزوین در کریدور ارتباطی هشت استان و از سوی دیگر صنعتی بودن استان قزوین، توسعه ریلی این استان می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه قزوین و استان‌های همجوار ایفا کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بندر خشک در برخی از شهرستان‌های استان قزوین افزود: پروژه‌های ریلی استان قزوین می‌تواند در ترانزیت کالا و توسعه این بنادر بسیار موثر باشد در حالی که بسیاری از کالاها در استان قزوین با وسایل حمل‌ و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای تکمیل پروژه‌های ریلی استان قزوین پیگیری‌های مستمر به عمل آمده و جلسات متعددی نیز با وزیر راه و شهرسازی داشته‌ و قول‌های مساعدی نیز در این زمینه داده شده است.

وی افزود: در رابطه با راه‌آهن قزوین رشت نیز مقرر شده است که این پروژه تا پایان شهریور 97 به بهره‌برداری برسد که امیدواریم این وعده محقق شود.

وی عنوان کرد: خط آهن قزوین به قم دارای توجیه اقتصادی فراوانی است، به طوری که سبب تقویت کریدور شرق به غرب می‌شود، درصدد هستیم تا از فایناس برای اجرای پروژه استفاده کنیم و برای اینکه این طرح در اسرع وقت عملیاتی و اجرایی شود با استاندار و نمایندگان مجلس قم جلساتی متعددی برگزار شده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه تأکید جدی و فراوان دارد و امیدواریم با تأمین اعتبار به موقع این پروژه آغاز و به سرعت اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها