در روزهای گذشته و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت دفاع، هیچ مخالفی نداشت و فقط چند نفر از نمایندگان در موافقت با وزیر پیشنهادی صحبت کردند.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۷۷

صحبت‌های نمایندگان و همچنین برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع نیز همگی حکایت از اجماع ملی در حمایت از برنامه‌های دفاعی و ضرورت برنامه‌ریزی وزارت دفاع برای گسترش روزافزون توان دفاعی کشور داشت. بویژه‌ این‌که پس از برجام، دشمنان تمرکز ویژه‌ای بر برنامه‌های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و تلاش دارند با بهانه‌های مختلف، کشورمان را تحت فشار قرار دهند.

اما مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند توانمندی‌های دفاعی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و ایران براساس منافع خود در راستای گسترش و تقویت توان نظامی گام برمی‌دارد.

هاجر چنارانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در همین زمینه با تاکید بر این‌که صنایع دفاعی کشور با نیروی ایمان و اعتقاد خالص، توانسته به ممتازترین شرایط خود برسد، گفت: خلوص نیت نیروهای خدوم که از نظر ایمانی در بالاترین حد خود هستند و اولویت دادن به دفاع از کشور و کیان ملی، باعث شده امروز بر قله‌های افتخار صنایع دفاعی خود بایستیم.

نماینده نیشابور در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این‌که حضور مسئولانی همچون سردار سلیمانی در کشور به تقویت روحیه متخصصان و رزمندگان کشور منجر شده، افزود: صنایع دفاعی ایران، پیشرفته‌ترین صنایع در کشور است که اقتدار نظام را در عرصه بین‌الملل نشان می‌دهد و حامیان تروریست‌‌ها و در رأس آن آمریکا باید بدانند توان دفاع موشکی ایران غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توانند آن را با مذاکره متوقف یا تضعیف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: رشد صنایع موشکی ایران نشان از توان دفاعی کشور در مقابل دشمنان دارد و به صورت کاملا بومی و با پشتکار و تلاش قهرمانان ملی کشور ازجمله شهید حسن تهرانی‌مقدم به‌دست آمده و هم‌اکنون ایران می‌تواند تا شعاع چند هزار کیلومتری از مرزهای خود هر نقطه از منطقه را که تروریست‌ها در آن مخفی شده باشند، منهدم کند.

وی عنوان کرد: امیدوارم با کابینه جدید دولت دوازدهم به سمتی حرکت کنیم که مسئولان، با دلسوزی بیشتر به فکر رشد و توسعه کشور همچون صنایع دفاعی و نظامی گام بردارند.

چنارانی گفت: متاسفانه امروز به دلیل افکار اقتصادی برخی مسئولان که به‌دنبال مسائل مادی و دنیوی هستند، هنوز نتوانستیم پیشرفت‌هایی را که در صنایع دفاعی داشته‌ایم، در سایر حوزه‌ها به دست بیاوریم.

ارتقای توان دفاعی در بالاترین سطح

مرتضی صفاری، رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: از آنجا که دکترین کشور بر دفاع از حریم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته، تلاش شده تا صنعت موشکی و صنایع دفاعی در بالاترین درجه رشد خود ارتقا یابد.

نماینده نطنز با تاکید بر این‌که در هر زمینه که توجه بیشتری داشتیم، رشد بهتری پیدا کردیم، افزود: دکترین دفاعی کشور مبتنی بر صنعت موشکی قرار گرفته، لذا طبیعی است که با توجه به این اولویت، صنایع موشکی کشور به لحاظ علمی و صنعتی توسعه پیدا کند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

وی ادامه داد: هیچ‌ دولت یا شخصیتی در دنیا حق ندارد درباره ساخت و آزمایش موشکی ایران که همه آن براساس منشور سازمان ملل متحد است، از ما سوال کرده یا این اقدام‌ها را زیر سوال ببرد.

صفاری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صنعت موشکی را توسعه داده و تقویت خواهد کرد، چون برای دفاع همه‌جانبه از کشور به صنعت موشکی نیازمند هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارنظرها و دخالت غربی‌ها و بخصوص آمریکایی‌ها در بحث موشکی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: بحث موشکی ایران قابل‌ مذاکره با هیچ کشوری نیست، این‌ یک موضوع مستقل و هدف آن‌ هم دفاع مشروع همراه با عزت و اقتدار از این نظام مقدس است.

وی گفت: کشور ما تجربه هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد و امروز فرزندان انقلاب کاری کردند تا در صورت کوچک‌ترین تهدید علیه کشور، متجاوز را بدون کمک دیگران برای همیشه پشیمان کنیم.

وی با بیان این‌که باید در دیگر صنایع کشور نیز شاهد تحولات چشمگیر باشیم، افزود: متاسفانه در توسعه صنایع کشور ازجمله صنایع خودروسازی کشور نتوانستیم رشد چشمگیری داشته باشیم که امیدواریم منافع کشور در این بخش‌ها مدنظر قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها