گزارشی درباره عملکرد بازیکنان جدید لیگ

چه خریدهایی طلایی بودند؟

لیگ برتر بعد از چهار هفته تقریبا شکل و شمایل واقعی فصل جدید را می‌شناسد. تیم‌ها به آرامی در حال شکل‌گیری هستند و چهره جدید خود را می‌شناسند؛ اما بعضی از تیم‌ها هنوز در حال آزمون و خطا به‌سر می‌برند و در حال تست زدن بازیکنان تازه‌وارد هستند. بعضی از خریدهای تازه تیم‌ها جواب داده‌ و در بعضی‌ تیم‌ها فاجعه‌بار کار کرده‌اند. نگاهی به وضعیت جدید تیم‌ها نشان می‌دهد لیگ برتری‌ها تا چه اندازه با خریدهای تازه خو گرفته‌اند و اتفاقات فصل نقل و انتقالات به سود آنها بود یا به ضررشان.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۴۱

پرسپولیس

قهرمان فصل قبل در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به ازای هر بازیکنی که از دست داد، یک خرید خوب داشت. نیمکت این تیم در فصل قبل پر از ستارگان خوب ولی جوان بود که برانکو شهامت استفاده از آنها را نداشت و در این فصل آنقدر بازیکن خوب روی نیمکت حضور دارد که بعید است دست و دل سرمربی کروات برای استفاده از آنها بلرزد. رامین رضاییان، سامان نریمان جهان، محمدامین آرام طبع، رضا کرملا چعب، سروش رفیعی، حامد آقایی، شهاب کرمی بازیکنان جداشده پرسپولیس بودند که هواداران پرسپولیس بیش از همه، نگران از دست دادن سروش بودند ولی پرسپولیس در پست او خریدهای خوبی داشت و تا اینجای فصل مشکلی متوجه پرسپولیس نشده و قهرمانی فصل قبل در صدر جدول این فصل دیده می‌شود. گادوین منشا، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، شاهین عباسیان، بشار رسن، احمد نوراللهی، آدام همتی، محمدامین اسدی، احسان حسینی و سعید حسین‌پور تازه واردهای پرسپولیس هستند که به نظر می‌رسد منشا بهانه‌ای برای اختلاف در این تیم یکدست شده است که امیدواریم این‌گونه نشود. بیش از آنکه خریدهای تازه به داد پرسپولیس برسند، «تیم بودن» قرمزهای پایتخت موجب شده آنها در صدر باشند و جدا شدن ستاره‌هایی مثل رضاییان و رفیعی به چشم نیاید.

استقلال

حسن بیت‌سعید، مهدی قائدی، سجاد شهباززاده، پژمان منتظری، مجتبی جباری، داریوش شجاعیان، سرور جباروف، سجاد آقایی، محمدجواد محمدی، محمد هاشمی، فردین نجفی، حسن حیدری و البته روزبه چشمی که بعد از یک فصل دوری به‌دلیل مصدومیت، به این تیم برگشت، بازیکنان جدید استقلال هستند. تیمی که فصل قبل به‌دلیل محرومیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی مجبور به استفاده از جوانان شد و جواب خوبی هم گرفت و تا نایب قهرمانی لیگ برتر بالا آمد؛ اما کار زمین مانده فصل قبل را این فصل انجام داد و میانگین سنی تیم را با جذب بازیکنان پا به سن گذاشته بالا برد. علیرضا منصوریان امید بسیاری داشت که خریدهای این فصل به داد تیم برسند؛ اما این‌گونه نشد و باز هم استقلال مانند فصل پیش در نیمه پایینی جدول است. سرور جباروف تنها گل این فصل استقلال را به ثمر رسانده است. سجاد شهباززاده گلی نزده و به دلیل مصدومیت باید 4 هفته دور از میادین باشد، مجتبی جباری هنوز جادویی نشان نداده و بیت سعید هم سایه‌ای از ستاره استقلال خوزستان را به نمایش گذاشته. زدن تنها یک گل این ابهام را ایجاد کرده که نکند استقلال در پروسه از دست دادن کاوه رضایی و محسن کریمی و بهنام برزای یک زیان دیده صرف باشد.

تراکتور

این تیم به‌دلیل محرومیت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی نتوانست بازیکنی بگیرد و حال یحیی گل‌محمدی تلاش کرده از این تهدید یک فرصت بسازد و تیم تراکتورسازی را جوان و بومی کند. همه امیدوار هستند او در این برنامه موفق شود.

پیکان

این تیم چند بازیکن از دست داده و چند بازیکن هم خریده، اما گویا از دست دادن سیامک نعمتی و گادوین منشا پیکان را پنچر کرده است که تیم ششم فصل قبل اکنون در انتهای جدول به
سر می‌برد.

سایپا

گذشته از همه بازیکنانی که به این تیم وارد شده یا از درهای خروجی آن گذشته‌اند، بزرگ‌ترین اتفاق در این تیم به علی دایی برمی‌گردد که روح شکست ناپذیری خود را به تیم دیکته کرده است. طاها شریعتی، آرش رضاوند، محمد عباس‌زاده، رضا اسدی، رضا علیاری، دانیال ماهینی، محمد دانشگر، محمدرضا اخباری، محمدحسین کنعانی زادگان و احمد مهدی‌زاده به سایپا اضافه شده و کاظم برجلو، عزت‌الله پورقاز، غلامرضا رضایی، احمد گوهری، محمدرضا خلعتبری و حامد لک از این تیم جدا شده‌اند؛ اما سایپا روندی امیدوارکننده پیدا کرده است و شاید با حفظ این روند به سهمیه آسیایی هم دست پیدا کند.

سپاهان

‌ به نظر می‌رسید سپاهان از همان هفته اول از مدعیان جدی این فصل باشد؛ اما آغاز فاجعه‌بار این تیم و بخصوص شکست سنگین در برابر پدیده و تساوی خانگی مقابل تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی جم، تردیدها را درباره این فرضیه جدی کرد. البته برد قاطع و بازی دلچسب این تیم در داربی اصفهان، دوباره امیدواری‌ها را درباره این تیم زنده کرد. شاهین ثاقبی، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، عزت‌الله پورقاز، ساسان انصاری، سعید آقایی، مروان حسین، کایرو رودریگوئز پیکسوتو، رافائل کری ولارو و مهدی صدقیان خریدهای تازه این تیم بوده‌اند. حالا باید دید سپاهان به مسیر موفق خود ادامه خواهد داد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها