مامور سابق ساواک عامل جنایت هولناک تهران و پرونده سرهای کشف شده بود. پیرمرد 75ساله در بازجویی‌ها به قتل پسرخوانده، عروسش و تکه‌تکه کردن جسد آنها اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۰۲
راز جنایت خانوادگی مامور سابق ساواک +عکس

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه 11 مرداد امسال و به‌دنبال کشف دو سر بریده در محوطه‌ای خاکی در خیابان شیخ بهایی پایین‌تر از اتوبان همت در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت.

با حضور ماموران در محل و انجام بررسی اولیه مشخص شد سرهای پیدا شده متعلق به زن و مردی حدود 30 تا 40 ساله است که آثار شلیک گلوله به سر هر دو نفر آنها مشخص بود. قاتل یا قاتلان برای شناسایی نشدن هویت این زن و مرد جوان به سوزاندن آنها اقدام کرده بودند. بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ و دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد و تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم و منافی‌آذر، قاضی کشیک ویژه قتل در محل کشف سرهای بریده شده حاضر شدند.

با آغاز اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده محل کشف سرهای بریده، موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی شاسی‌بلند لندرور شدند که ساعاتی قبل از کشف سرها در نزدیکی محل توقف داشته بود.

همچنین دقایقی پس از پیاده شدن راننده از خودرو، آتش در محل کشف آنها شعله ور شده بود. بررسی این خودرو نشان داد در تهران تعداد کمی از این خودرو وجود دارد. به همین دلیل تحقیقات روی خودروی قاتل متمرکز شد.

همچنین در شرایطی که در طول مدت زمان آغاز رسیدگی به این پرونده، هیچ‌گونه طرح شکایتی در مورد ناپدید شدن زن و مرد جوان با مشخصات مورد نظر کارآگاهان در مراکز انتظامی و کلانتری‌ها ثبت نشده بود، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به کشف قسمت‌های دیگری از بقایای جسد زنی در کهریزک شدند که در بررسی‌های تکمیلی اطمینان پیدا کردند که اعضای بدن کشف شده متعلق به بدن یکی از مقتولان پرونده است. از سوی دیگر طرح نشدن شکایت فقدانی، احتمال وقوع قتل خانوادگی را مطرح کرد.

کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات شبانه‌روزی موفق به شناسایی پیرمردی 75 ساله در منطقه امیرآباد شدند که بر اساس اظهارات همسایه‌ها با همسر، پسر و عروسش زندگی می‌کند، اما از چند روز پیش و به‌صورت ناگهانی پسر و عروسش به نام‌های بهرام 38ساله و نسرین 35 ساله دیگر در محل زندگی‌شان مشاهده نشدند.

با توجه به شواهد به‌دست آمده درخصوص احتمال اطلاع این پیرمرد از جنایت و با هماهنگی بازپرس پرونده، کارآگاهان به محل سکونت این پیرمرد مراجعه کرده و در اولین مرحله موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی سواری شاسی‌بلند مشابه خودرویی که در تصاویر دوربین‌های مداربسته کشف شده بود، شدند.

باتوجه به قوی شدن احتمالات درخصوص ارتکاب جنایت توسط ناپدری بهرام، بازرسی از محل سکونت این شخص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با حضور تیم‌های تخصصی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل، آثار وقوع جنایت در محل کشف و پیرمرد ناچار لب به اعتراف گشود.

متهم به قتل که مدعی است از ماموران سابق ساواک است در بازجویی‌ها گفت: من و همسرم بچه‌دار نمی‌شدیم. بهرام، خواهرزاده همسرم بود که او را به خانه‌مان آورده و بزرگ کردیم. بهرام مدتی قبل معتاد شد. او شیشه و کراک می‌کشید و تلاش من و همسرم برای ترک او بی‌نتیجه ماند. او قالی، طلا، نقره، وسایل زینتی و هرچیزی را که در خانه قابل فروش بود، می‌برد و می‌فروخت تا با آن مواد بخرد. از چند روز پیش از جنایت تنش و درگیری بین ما بیشتر شد، طوری که بهرام حتی همسرم را کتک زد. به همین دلیل همسرم را روز یکشنبه 8 مرداد به خانه خواهرش فرستادم و من با بهرام و همسرش در خانه تنها شدیم. همان روز بهرام دوباره شروع به فحاشی و شکستن در کرد. از رفتارش خسته شده بودم. سلاح شکاری را که در خانه داشتم، برداشتم. او داخل آشپزخانه رفت. می‌خواست به اتاقش برگردد که من در را باز و سریع تیراندازی کردم. روی زمین افتاد. رفتم جلو و تیر دوم را به سرش شلیک کردم. زن بهرام با شنیدن صدای تیراندازی به سالن آمد که گلوله‌ای به سینه‌اش شلیک کردم. او داخل اتاق رفت و روی تخت افتاد. داخل اتاق رفتم و تیر دوم را به سرش زدم و کارش تمام شد.

پیرمرد 75 ساله ادامه داد: بعد از قتل جسدها را به حمام برده و به‌دنبال راهی برای خارج کردن آنها از خانه بودم. به فکرم رسید با اره برقی که در خانه داشتم، اجساد را تکه‌تکه کنم. تکه‌تکه‌کردن جسدها و انتقالشان به خارج از خانه، دو روز طول کشید. هر روز بخشی از جسد‌ها را با اره می‌بریدم و از خانه خارج می‌کردم. بقایای جسد را در نقاط مختلف تهران داخل سطل‌های زباله رها می‌کردم. سرها را هم برای این‌که شناسایی نشوند در محوطه خاکی در خیابان شیخ بهایی سوزاندم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب هر دو جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد .

تحقیقات در خصوص ادعاهای او مانند محل کار سابقش و انگیزه‌اش ادامه دارد.

کشف سریع و علمی جرایم در دستور کار

سردار حسین رحیمی که همزمان با کشف راز این جنایت در پلیس آگاهی تهران حضور داشت از کارآگاهان به خاطر کشف سریع این پرونده تقدیر کرد و گفت: کشف علمی و سریع جرایم باید در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که وقوع جرم هیچ ربطی به پلیس ندارد، افزود: وقوع جرم به مولفه‌های مختلفی ربط دارد، اما ماموران پلیس وظیفه دارند در کمترین زمان جرم را کشف و متهمان را دستگیر کنند. برای کشف جرایم از روش‌های علمی استفاده شود و پلیس آگاهی تهران،باید به سمت پلیس علمی گام بردارد.

چرا برای ترک پسرخوانده‌ات تلاش نکردی؟

خیلی تلاش کردم، اما او علاقه‌ای به ترک نداشت. هر روز یک وسیله از خانه سرقت می‌شد و می‌فهمیدم آن را برای هزینه موادش خریده است.

چطور معتاد شد؟

مشخص است؛ دوستان ناباب معتادش کردند. قبل از اعتیاد، پسر خوبی بود.

چی می‌کشید؟

شیشه و کراک.

آن روز چرا تصمیم به قتل گرفتی؟

از رفتارش خسته شده بودم. این اواخر خمار که می‌شد، من و همسرم را کتک می‌زد.

از خانه‌ات سه قبضه سلاح پیدا شده، چرا آنها را در خانه نگه می‌ داشتی؟

سلاح‌های شکاری بود. سال‌هاست که این اسلحه‌ها را در خانه دارم.

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟

نه . خیلی حرفه‌ای عمل کرده بودم.

جسدها را چطور از خانه خارج کردی؟

آنها را با اره برقی تکه‌تکه می‌کردم و هر شب بخشی را بیرون می‌بردم.

همسرت از ماجرا خبر داشت؟

نه. او خانه خواهرش بود و از ماجرای قتل‌ها یا ناپدید شدن آنها خبر نداشت.

سرپرست دادسرای جنایی:

متهم می‌دانست ماجرا لو می‌رود به انگلستان فرار می‌کرد

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران درباره این پرونده به جام‌جم گفت: پس از شناسایی مالک خودروی شاسی‌بلند، ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه او شدند که پیرمرد مدعی بود، همسرش چون پایش شکسته به خانه خواهرش در پرند رفته است. پسر و عروسش که هر دو معتاد هستند نیز چند روز است از خانه بیرون رفته‌اند و از آنها خبری ندارد. در این مرحله ماموران خانه او را بازرسی کردندکه سه سلاح شکاری از آنجا کشف شد. اطمینان یافتیم این پیرمرد در این دو جنایت نقش دارد. وی با دستور قضایی بازداشت شد و مورد تحقیقات قرار گرفت تا این‌که به قتل پسر و عروسش اعتراف کرد. با تحقیق از عامل جنایت، مشخص شد پسرخوانده‌اش راننده مسافربر بوده و مدتی هم به‌عنوان راننده در فرودگاه کار می‌کرده است.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد پسر جوان معتاد بوده و هشت سال پیش با دختر جوانی آشنا شده و با او ازدواج کرده است. عروس جوان هم پس از ازدواج، معتاد شده بود. متهم به‌دلیل اعتمادی که به فرزندخوانده‌اش داشته، سند خانه را به نام او ثبت کرده و حتی کارهای مربوط به واریزو برداشت حساب بانکی‌اش نیز در اختیار پسر‌خوانده‌اش بوده است. پیرمرد مدعی بود پسر خوانده‌اش به‌دلیل اعتیادی که داشته، او را اذیت می‌کرده و کتک می‌زده است. یک بار از او به‌خاطر آزارو اذیت‌هایش شکایت کرده بود که وی بازداشت شد، اما در ادامه رضایت داد. بار دیگر هم 5 مرداد امسال از وی شکایت کرد، اما دوباره رضایت داد و پسر جوان آزاد شد. در ادامه به‌خاطر اذیت‌های پسرخوانده‌اش تصمیم به کشتن وی می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین سلاحی که 60 سال پیش آن را خریده بوده، زیر پتویی پنهان کرده و داخل اتاقش می‌برد. شامگاه 8 مرداد امسال، زمانی که پسر جوان به خانه می‌آید، شروع به فحاشی به پیرمرد می‌کند. او بعد با برداشتن سلاح به سمت پسر خوانده‌اش می‌رود، یک تیر به او شلیک می‌کند که به ابرویش اصابت می‌کند.

سرپرست دادسرای جنایی تهران ادامه داد:عروس خانواده با شنیدن صدای تیر وارد سالن می‌شود. همان موقع پیرمرد تیری به قفسه سینه او شلیک می‌کند. بعد بازگشته و یک تیر به سر پسرخوانده‌اش و یک تیر هم به سر عروسش شلیک می‌کند و باعث مرگ هردو نفر می‌شود. چند ساعت بعد با اره برقی جسد پسر خوانده را داخل حمام تکه تکه می‌کند. شب بعد جسد تکه تکه شده او را در سطل‌های زباله چند خیابان پایین‌تر از خانه می‌اندازد. در ادامه سر او را آتش زده و در حاشیه خیابان شیخ‌بهایی می‌اندازد.

شهریاری افزود: جسد عروس را هم در حمام با همان اره برقی تکه‌تکه کرده و در سطل‌های زباله می‌اندازد و بعد سر بریده وی را هم می‌سوزاند و در همان جایی که سر سوخته پسرخوانده‌اش را گذاشته، قرار می‌دهد. عامل جنایت در ادامه تحقیقات اعلام کرده بود، زمانی که این دو قتل را انجام داده در سلامت روانی به سر می‌برده و چون آن دو معتاد بودند و همیشه او را اذیت می‌کردند، آنها را به قتل رسانده و از مرگ آنها ناراحت نیست. وی گفت: متهم به قتل طی تحقیقات خواستار آن بود که زودتر مجازات و اعدام شود. از دو جنایتی که انجام داده بود، پشیمان نبود و دچار عذاب وجدان نیز نشده است . حتی گفته بود برای این‌که هویت قربانیان فاش نشود، سرو صورت زوج جوان را به آتش کشیده است. او حتی می‌گفت به انگلستان تردد داشته و اگر می‌دانسته که ماجرای جنایت لو می‌رود و بازداشت می‌شود از کشور خارج شده و به انگلستان می‌رفت.

متهم دارای چهار لیسانس و از نظر روحی و روانی در سلامت کامل است و سابقه مصرف روانگردان هم ندارد، اما قرار است پزشکی قانونی سلامت روانی او را بررسی کند.

پیرمرد به اتهام مباشرت در قتل عمدی دو نفر و جنایت برمیت برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها