این روزها حوزه طب سنتی و طب گیاهی جزو پرطرفدارترین شاخه‌هاست و هر روز به تعداد طرفدارانشان اضافه می‌شود بویژه در فضای مجازی که بازار شایعات هم برای افزایش جذب مخاطب حسابی داغ است. این هفته به مهم‌ترین این شایعات و واقعیات می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۵۸

با راهکارهای طب سنتی می‌توان موخوره موها را درمان کرد

به گفته کارشناسان طب سنتی، موخوره به دنبال خشکی مفرط موها ایجاد می‌شود‌، اما مالیدن روغن کدو، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه، لعاب ختمی و تخم کتان در طول چند هفته تا حدی موخوره‌ها را از بین می‌برد. البته اگر موخوره‌ها زیاد باشند و تا بالای ساقه مو دیده شوند به داروهای ترکیبی زیر نظر متخصص طب سنتی نیاز دارید.

حجامت کردن در درمان حساسیت فصلی هیچ تاثیری ندارد

حساسیت فصلی در طب سنتی نزله و زکام نام دارد که راهکارهای متنوعی برای درمان آن توصیه شده است و یکی از این روش‌ها حجامت است؛ البته به شرطی که طبق آداب مخصوص و توسط متخصص طب سنتی انجام شود.

هر فردی نمی‌تواند حجامت کند، چون این روش تنها برای درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.

بهترین کاندیداها برای حجامت، افراد پرخون با فشار خون نرمال یا بالا هستند. بهترین فصل هم فصل بهار و ماه‌های اردیبهشت و خرداد است و در سایر فصول چندان توصیه به حجامت وجود ندارد.

مالیدن تخم‌مرغ روی پوست سوخته از تاول زدن جلوگیری می‌کند

از نظر طب سنتی این یک باور کاملا علمی است. مالیدن سفیده تخم‌مرغ به تنهایی یا مخلوط شده با روغن زیتون تا حد زیادی موثر است. پس به جای یخ، نمک، خمیردندان و... هنگام سوختگی از تخم‌مرغ کمک بگیرید.

روش‌های سنتی تقویت ناخن را جدی نگیرید

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید و بعد از کمی بلند شدن به صورت لایه لایه می‌شکنند، می‌توانید از طب سنتی کمک بگیرید. برخلاف باور خیلی‌ها، شستن ناخن‌ها با سرکه و در عین حال چرب کردن ناخن‌ها با روغن کنجد به مرور زمان شکنندگی آنها را از بین می‌برد و موجب افزایش استحکامشان می‌شود.

در طب سنتی راهکارهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد

بله همین طور است. استفاده از اشتها‌آورها، افزایش مصرف غذاهای ترش، چرب و شیرین و مصرف نکردن غذاهای شور و تند از راهکارهای طب سنتی برای درمان لاغری هستند. البته داروهای گیاهی‌ای نیز وجود دارند که بنا بر نوع مزاج تجویز می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید به وزن دلخواهتان برسید حتما به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنید و چند ماهی تحت نظر باشید.

میزان قند خرما به صورت رطب از خرمای خشک بیشتر است

رطب، مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست که میزان رطوبت بیشتر و قند کمتری نسبت به خرمای کاملا رسیده و خرمای خشک دارد. در تمام میوه‏ها بعد از فرآیند خشک‌شدن، مقدار قند و کالری به ازای واحد وزن افزایش می‏یابد و دلیلش هم کاهش آب و در نتیجه غلیظ شدن قند و دیگر مواد انرژی‌زاست. خشک کردن باعث افزایش نسبی غلظت قند در خرما می‌شود و مصرف مقدار مشخصی از خرمای خشک در مقایسه با خرمای تازه تقریبا دو برابر انرژی به بدن می‌رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها