همزمان با 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به کشور، حجت‌الاسلام ابوترابی نماینده سابق مجلس گفت، شهید حججی هنر سر دادن را به ما آموخت و وزیر ارشاد هم عنوان کرد، اگر امروز ما کرامت داریم، از این شهداست.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۴۰

به گزارش مهر، برنامه تکریم ایثار ویژه ایثارگران و جانبازان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر دیروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.

در این برنامه، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: ایثارگران، شهدا و جانبازان پیشگامان امت هستند و می‌توان پرچمداری‌شان را بر نمونه‌هایی که در سال‌های جنگ در چنگال صدام اسیر بودند، به‌عنوان نمادهای صبر و استقامت مشاهده کرد. اگر در روز قیامت مردم بگویند،ما نمی‌توانستیم در برابر ظلم مبارزه و مقاومت کنیم، خداوند شهدا و ایثارگران را برای آنها به شهادت می‌آورد. دفاع مقدس و اسارت به معنای واقعی کلمه نماد این مفاهیم است.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه سخنانش گفت: نمادهای مفاهیمی که اشاره شد در اسارت تجلی دارد. این در اوج قله است که جهنم را به بهشت تبدیل کنیم و چه جهنمی سخت تر از صدام و اسارت در چنگال مزدوران او، اما آزادگانی که ما سراغ داریم، این هنر را داشتند که جهنم اسارت را به قطعه‌ای از بهشت تبدیل کنند. آنان شیران روز بودند که حسرت یک ناله را بر دل دشمن گذاشتند اما در دل شب ناله و مناجات می‌کردند. بارها شده بود که برادرم حجت‌الاسلام ابوترابی را در اردوگاه‌ها دیده بودند که در دل شب بر پای اسرا و آزادگان بوسه می‌زد.

ابوترابی گفت: هنر دیگر آزادگان هنر گذشت کردن بود؛ واقعا آزادگان اهل گذشت کردن بودند و چه جراحت‌های سختی که بر دل آنها گذاشته نشد.

وی در پایان با اشاره به واقعه شهادت محسن حججی در روزهای اخیر گفت: ما هنرمندان فراوانی داشتیم اما نیازمند هنرمندی بودیم که هنر چگونه سر دادن را به ما بیاموزد. قدم زدن او در کنار دژخیمی که او را به قتلگاه می‌برد، تکرار دیگری است از قدم زدن شهید نواب صفوی، زمانی که او را برای اعدام می‌بردند. نگاه و قدم زدن‌ این شهید، حکایت از قلب مطمئن او دارد.

صالحی امیری،وزیر ارشاد هم در مراسم تکریم ایثار با اشاره به شهید محسن حججی گفت: امروز قصد سخنرانی ندارم و فقط به قصد تکریم و تعظیم مقابل آزادگان آمده‌ام. ذهنم مشغول بود که چه فلسفه‌ای است، عاشورا همیشه تداوم دارد و از کربلا تا شام همیشه حادثه خیز بوده است و نمی‌دانم چه سری است که هم در کربلا و هم در شام شهیدمان سربریده شود. حتما حکمتی است که ما از آن بی خبریم.

وی افزود: جوانان ما باید بدانند اگر این سرزمین امروز حیات دارد و ما کرامت داریم، از این شهداست و لاغیر و ایثارگران و آزادگان هم از تبار شهدا هستند. باید بدانیم همه اینها در یک خانواده جا دارند.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: اگر نتوانستیم حق شما خانواده‌های شهدا و ایثارگران را ادا کنیم،بدانید بین من و خدا این باور هست که وجود شما باعث تداوم حیات نظام است. چه در طول تاریخ و چه امروز، همیشه انسان‌ها یا حسینی‌اند یا یزیدی. ما از خدا می‌خواهیم همیشه در صف حسینیان باشیم.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر درخت با آب آبیاری می‌شود، انقلاب و نظام با خون شهدا آبیاری می‌شود، هیچ‌کس نباید نظام و انقلاب را به نام خودش مصادره کند. این انقلاب متعلق به شهداست ولاغیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها