سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری:

تمرین کیانوش با برادرش منعی ندارد

محسن بیرانوند، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره برخی ابهامات در اردوهای این تیم و مسابقه‌های پیش‌رو به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. بیرانوند این روزها سعی می‌کند در آرامش و بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای کارش را پیش ببرد و با نمره قبولی در رقابت‌های وزنه‌برداری داخل سالن آسیا موقعیت خود را در این تیم تثبیت کند.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۸۱

از تیم ملی با حضور در مسابقات داخل سالن آسیا چه انتظاری دارید؟

تیمی را به مسابقات داخل سالن اعزام می‌کنیم که از انتخاب هر کدام از نفراتش هدف و برنامه داریم. مثلا سهراب مرادی به عنوان قهرمان المپیک چون در یک سال اخیر در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده است، نیاز بود قبل از مسابقات جهانی یک میدان جدی را تجربه کند. علی هاشمی وزنش را بالاتر برده است و جا دارد که در این مسابقات محک بخورد. میری هم به عنوان یک وزنه‌بردار جوان در این رقابت‌ها حضور دارد. بهداد سلیمی مصدوم بود و صلاح نیست در این رقابت‌ها شرکت کند.

با رکوردهایی که وزنه‌برداران گرجستانی و ارمنستاتی ثبت کرده‌اند، به نظر می‌رسد کار بهداد برای بازپس‌گیری مدال طلای فوق‌سنگین سخت است؟

دسته فوق‌سنگین حالت دوره‌ای دارد و تا به حال پیش آمده که ما در یک دوره دو مدعی برای کسب طلای مسابقات جهانی داشته باشیم. این بار مدعیان جدی‌تری در مسابقات هستند، اما ما دست خالی نیستیم و علاوه بر بهداد سلیمی جوانی مثل همایون تیموری را داریم. همچنین سعید علی حسینی از هفته بعد به ما اضافه می‌شود و امیدواریم که شرایطش خوب باشد.

درباره سعید علی حسینی می‌توان امید داشت رکوردهای هشت سال قبل خود را تکرار کند؟

سعید با من دائم در ارتباط است، اما در اوج آمادگی نیست. باید با او از اردوی بعدی کار کنم و بعد درباره وضعیتش نظر قطعی بدهم. فرصت می‌دهیم تا علی حسینی به حدنصاب‌هایی که تعیین کردیم، برسد و باید به پیشرفتش امیدوار باشیم.

از وضعیت کیانوش رستمی که قرار است جداگانه تمرین کند، خبری دارید؟

کیانوش رستمی در این اردو همراه ما بود، اما زیر نظر برادرش تمرین می‌کرد. من به او گفتم که در اردوی تیم ملی به روی تو همیشه باز است و هر وقت دوست‌داشتی به اینجا بیا. من دوست دارم کیانوش رستمی نتیجه بگیرد چون بالاخره پرچم ایران است که بالا می‌رود و هر کمکی هم از دستم بربیاید، انجام می‌دهم. رابطه ما خیلی خوب است و به نظرم اگر او می‌تواند به این شکل موفق شود،‌ نباید مانعش شویم.

در یکی، دو ماه اخیر که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفتید، انتقاداتی هم به شما وارد شد. این مسائل روی کارتان تاثیرگذار است؟

من در رشته مدیریت تحصیل کردم و می‌دانم که یک مدیر باید به هر فردی یک فرصت بدهد. مربیگری همین طور است؛ یک روز می‌گویند خوش آمدی و روز دیگر می‌گویند خداحافظ. در واقع ما یک کار موقت داریم و هر لحظه ممکن است عذر ما را بخواهند. من هم حساسیتی روی این ندارم که اگر موفق نشدم، حتما بمانم و هر زمان شورای فنی و فدراسیون تصمیم گرفتند، می‌توانند سرمربی تیم ملی را تغییر دهند.

در پایان وعده‌ای برای کسب سکو در مسابقات جهانی آمریکا می‌دهید؟

من قولی برای کسب مدال و سکو نمی‌دهم، اما حرفم این است تمام نفرات آماده وزنه‌برداری ایران در اردوی تیم ملی هستند. کسی جز این نفرات نیست که آماده باشد و ما هم فقط می‌توانیم تلاش کنیم که نفرات را به اوج آمادگی برای روز مسابقه برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها