از زمانی که اپل، آیفون 5s را معرفی کرد، تاچ آی دی به گزینه امنیتی قابل اعتمادی تبدیل شده است. اما شایعات اخیر از این حکایت دارند که اپل احتمالا قصد دارد به استفاده از فناوری دیگری در آیفون روی آورد که فناوری تشخیص چهره است و قرار است در آیفون 8 معرفی شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۹۹
گوشی‌های اندرویدی آینده به فناوری تشخیص چهره آیفون 8 تجهیز خواهند شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، البته فناوری تشخیص چهره یک فناوری جدید محسوب نمی‌شود و پیشتر هم تعدادی از کمپانی های تولیدکننده محصولات اندرویدی تلاش داشته اند که این فناوری را به کار گیرند. لازم به ذکر است که در مواردی این فناوری به راحتی با استفاده از عکس هک می شود و بنابراین خیلی ایمن به نظر نمی رسد. اما به گزارش CNet، کوالکام باور دارد که در سال 2018، بسیاری از دستگاه های اندرویدی باید از قابلیت تشخیص چهره که در آیفون 8 معرفی خواهد شد استفاده کنند.
در حال حاضر تراشه های اسنپدراگون کوالکام از پردازنده های تشخیص تصویر و درک عمق برخوردارند، اما این کمپانی اظهار کرده است که نسل بعدی تراشه های اسنپدراگون کارآیی بیشتری را برای این قابلیت ها فراهم می کنند که می توان به تشخیص اشیا، نقشه برداری و البته تشخیص چهره در سطحی دقیق تر اشاره کرد.
در هر حال باید دید که آیا سایر کمپانی ها به استفاده از این فناوری روی می آورند یا خیر، اما حدس زده می شود که این امر بستگی به معرفی این قابلیت در آیفون و میزان موفقیت و کارآیی آن در این محصول دارد. در خصوص تاچ سه بعدی نیز تصور بر این بود که بسیاری از گوشی های اندرویدی بعد از آیفون به این قابلیت مجهز شوند، اما با توجه به عدم کارآیی خاص آن، تعداد گوشی های اندرویدی با نمایشگر حساس به فشار بسیار اندک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها